حمایت دولتی، پیش‌شرط رونق تولید

مدیرعامل هلدینگ عالیس گفت: با توجه به وضعیت فعلی کشور رونق تولید تنها با حمایت بخش دولتی امکان‌پذیر می‌شود.

به گزارش اکونگار به نقل از روابط عمومی هلدینگ عالیس؛ علی اصغر فیاض، مدیرعامل هلدینگ عالیس در نشست با مسئولان صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی منطقه 5 کشوری، گفت: چیزی که سبب محبوبیت هر تولیدکننده‌ای می‌شود کیفیت در تولیدات است و به همین علت در عالیس از ابتدا  مقوله کیفیت به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار گرفت.

او با بیان اینکه تولید محصول باکیفیت نیاز به فناوری بالا و مواد اولیه مرغوب دارد، خاطرنشان کرد: عامل مهم بعدی در این حوزه نیروی انسانی متخصص و وفادار است که خوشبختانه کارکنان عالیس همگی دارای تخصص و تجربه در حوزه کاری خود هستند.

مدیرعامل هلدینگ عالیس ادامه داد: تعداد زیادی از نیروهای شاغل در این هلدینگ دارای مدارک دانشگاهی معتبر و هم راستا با رسته‌های شغلی خود بوده و به جرأت می‌توان گفت برخی از تکنیسین‌ها و مهندسان شاغل در مجموعه تولیدی عالیس حتی از همتایان اروپایی خود نیز متخصص‌تر هستند.

فیاض با بیان اینکه مدیران در هلدینگ عالیس ایجاد اشتغال پایدار را یک مسئولیت اجتماعی برای خود می‌دانند، تصریح کرد: این مسئله در هیچ بنگاه اقتصادی قابل دستیابی نیست مگر اینکه نیروهای  فداکار، علاقه‌مند، وفادار و پرتلاش یک سازمان برای توسعه آن تلاش کرده و زمینه ایجاد اشتغال بیشتر را فراهم کنند.

او با اشاره به اینکه فعالیت تولیدی هلدینگ عالیس حدود 17 سال عمر دارد، بیان کرد: این مجموعه کار خود را با تولید نوشابه آغاز کرده و با اینکه چندین رقیب بسیار بزرگ در آن زمان در حوزه نوشیدنی وجود داشت با این حال برند عالیس به محبوبیت دست پیدا کرد و توانستیم محصولات دیگر مانند دوغ و شیرهای طعمدار را به سبد تولیدات این مجموعه تولیدی اضافه کنیم.

مدیرعامل هلدینگ عالیس با بیان اینکه مجموعه تولیدی عالیس همچنان در حال توسعه است، افزود: هم اکنون محصول رب این هلدینگ با برند سرچین وارد بازار شده و واحد نیک رز غرب نیز در حال تجهیز برای راه‌اندازی است که تولید برخی از انواع لبنیات را در دستور کار دارد.

فیاض ضمن اظهار نارضایتی از نبود هماهنگی بین دولت و بخش خصوصی برای توسعه واحدهای صنعتی، تصریح کرد: بخش دولتی فعالان اقتصادی را تنها گذاشته‌اند در حالیکه برخی از مشکلات تنها با حمایت دولت از سر راه بخش تولید برداشته می‌شود.

او افزود: به عنوان مثال  2 ماه است که بانک مرکزی موانعی را برای واردات ماشین آلات و مواد اولیه قرار داده که سبب بروز مشکلات بسیار زیادی برای تولیدکنندگان شده است و با اینکه مجموعه تولیدی عالیس تمام شرایطی که بانک مرکزی برای واردات ماشین آلات و مواد اولیه قرار داده را فراهم کرده اما هنوز همکاری برای رفع مشکلات انجام نشده است.

مدیرعامل هلدینگ عالیس رفتار بخش دولتی را ناهماهنگ با شعارهای در نظر گرفته شده برای هر سال دانست و اظهار کرد: متأسفانه فضای باز برای صحبت در مورد مشکلات بخش خصوصی نیز به آنها داده نمی‌شود در صورتیکه اگر دولت انتظار دارد بخش خصوصی منشأ خیر باشد باید اسباب آن را نیز فراهم کند.

تحول مصرف دوغ مردم با برند عالیس

در ادامه این جلسه مجید اسداللهی، معاون صنایع تبدیلی و غذایی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه واحد عالیس جزو واحدهای شناخته شده کشور است، گفت: این واحد صنعتی توانسته مصرف دوغ در بین مردم را متحول کند و از این بابت سرمایه بسیار ارزشمندی برای کشور به حساب می‌آید.

او با تأکید بر اینکه بخش دولتی با میل و رغبت حاضر به همکاری با برندهای فاخری مانند عالیس است، اظهار کرد: اما متأسفانه در بسیاری از موارد دست بخش دولتی نیز بسته است به عنوان مثال وقتی بانک مرکزی اعلام می‌کند سقف ارزی بسته شده است کاری از دست مدیران جهاد کشاورزی برنمی‌آید.

معاون صنایع تبدیلی و غذایی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی شعارهای سالیانه را به چاقوی دولبه تشبیه کرد و افزود: به عنوان مثال برای کاهش تورم باید نقدینگی کنترل شود و به همین علت ما شاهد این هستیم که حجم تسهیلات اعطایی به واحدهای صنعتی کاهش بسیار زیادی داشته و برخی از تولیدکنندگان در این زمینه دچار چالش شده‌اند.

اسداللهی با اشاره به محدودیت‌های کنونی کشور در حوزه اقتصادی با توجه به تحریم‌های موجود، خاطرنشان کرد: این محدودیت‌ها بازرگانی خارجی کشور را با مشکل مواجه کرده و چالش‌های بسیاری را ایجاد کرده و همه ما نیز باید تحمل این دوره را داشته باشیم تا این وضعیت بهبود یابد.

او تأکید: با این حال و با وجود اینکه این موضوعات برای بخش دولتی نیز سختی‌هایی را به وجود آورده نباید مسئولان در پست درهای بسته برای تولیدکنندگان تصمیم‌گیری کنند بلکه باید در هر موضوعی نظر این فعالان اقتصادی را نیز جویا  شوند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان