بورس سبز پوش می‌شود؟ / صف آرایی قدرتمند خریداران در برابر فروشندگان

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است که با وجود اخبار مثبت در حوالی بورس، انتظار می‌رود، بازار امروز هم صف خرید را تجربه کند.

به گزارش اکونگار، روز گذشته بازار سرمایه با افزایش ارزش معاملات خرد همراه بود. رشد ۱۶هزار واحدی بازار با تزریق ۱۰۰۰میلیاردی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سزمایه، سیگنال رشد به بورس داد.

بازار سرمایه روز گذشته پس از ۱۸ روز طلسم خروج پول از بازار شکست و صنایع در جذب سرمایه‌گذاران حقیقی موفق بودند.

در بین شاخص صنایع نیز صنعت حمل و نقل و انبارداری با 60.5 میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت انبوه‌سازی با 24.8 میلیارد تومان و صنعت قند و شکر با 24.2 میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با 22.6 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت خدمات فنی و مهندسی با 13.6 میلیارد تومان و صنعت مواد و محصولات دارویی با 10.7 میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

رشد بورس با خبر درمانی

عرفان فکری، کارشناس بازار سرمایه در این رابطه به اکونگار گفت: یکی از مهمترین دلایل رشد بازار در روز گذشته، ورود اخبار مثبت به بورس بود. به عبارتی  بخش عمده‌ای از رشد ۱۶واحدی شاخص حاصل خبر درمانی بود. 

وی افزود: ورود سرمایه صندوق توسعه ملی به بازار همچنان یک سیگنال مثبت برای بورس به شمار می‌رود.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:با در نظر گرفتن تداوم سایه این سیگنال‌های مثبت بر روند معاملات و از سوی دیگر، تداوم ورود جریان پول حقیقی به موقعیت‌های سهامی می‌توان امروز نیز شاهد رشد قیمت‌ها در بازار سهام باشیم، البته شرط رشد بازار جلوگیری از ورود اخبار منفی و شوکهای هیجانی است.

وی با اشاره به اینکه اگر شوکی به بازار وارد نشود می‌توانیم شاهد بازاری مثبت باشیم، عنوان کرد: اگر روال طبیعی باشد ارزش  معاملات خرد در سطح 3 تا 5 همت هم می‌رسد.

وی در پایان تاکید کرد: با شرایط کنونی انتظار می‌رود، صف خرید در بازار افزایشی باشد، اما این افزایش چندان چشمگیر نخواهد بود.

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان