واکنش بورس به کاهش تنش‌ها /ثبت ۸۰درصد خریدهای امروز به نام حقیقی‌ها + جدول

در آخرین روز کاری بورس در فروردین ۱۴۰۳ شاخص کل بیش از ۶هزار واحد رشد کرد و ۸۰درصد خریدها به دست حقیقی‌ها رقم خورد.

به گزارش اکونگار، آخرین روز از آخرین هفته کاری فروردین ماه برای بازار سرمایه همراه با رشد بود. بورس کار خود را با محدودیت دامنه نوسان به پایان رساند و شاخص کل با رشد بیش از 6هزار واحدی به سطح 2میلیون و 200هزار رسید. شاخص هموزن هم با رشد 378واحدی به سطح 723هزار رسید. 

آرامش به بورس بازگشت/ بهبود وضعیت ورود پول حقیقی + جدول

حضور پرقدرت حقیقی‌ها در نیمه دوم معاملات بورس

در ابتدای معاملات امروز، حقوقی‌ها با در اختیار گرفتن صف‌های خرید 31 درصد از تمامی معاملات را به خود اختصاص داده بودند، اما نکته قابل تامل خرید بالای حقیقی‌ها در بازار امروز بود. در جریان معاملات 80درصد خریدهای بازار توسط حقیقی‌ها رقم خورد و در مجموع حقیقی‌ها 2.1همت خرید کردند. به طور کل ارزش معاملات خرد 2.7همت به ثبت رسید. 

خالص ارزش معاملات امروز 1،890میلیارد تومان بود که نسبت به روز قبل 30.9درصد کاهش و نسبت به میانگین ارزش معاملات ابتدای هفته 36.9درصد کاهش داشته است. 

کدام نمادها بیشترین تقاضا را داشتند؟

در جریان معاملات امروز، نمادهای دی، حفارس، وپارس، فاذر، شلعاب، بتهران، وثنو بیشترین صف فروش را داشتند و نمادهای فولاد، شپنا، کاما، دکوثر، عبشهر و فملی بیشترین صف خرید را داشتند. 

ورود پول به صندوق‌های حقیقی

یکی از نکات مهم امروز بازار سرمایه خروج 31میلیارد تومانی پول از صندوق‌های درآمد ثابت  در میانه معاملات بود، اما در مقابلدر میانه بازار حدود 50 میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های سهامی تزریق شد. صندوق‌های سهامی اهرم، توان، آساس، آذرین، سرور، متال، اطلس، فارما کیان، ثهام و هم‌وزن بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. حقیقی‌ها ورود پول بیشتری به بازار داشتند. حدود 22درصد بازار در صف خرید و 17درصد در صف فروش بودند. 

در جریان معاملات امروز تعداد نمادهای مثبت 357 و تعداد نمادهای منفی 432 نماد بوده است که در این میان حقیقی‌ها 25 میلیارد تومان از حقوقی‌ها را خرید کردند. 

بورس امروز

نماد فملی به عنوان موثرترین نماد امروز بازار شناخته شد که با 1575 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشت. 

حقیقی‌ها در جریان معاملات امروز بیشترین ورود پول را داشتند که در جدول زیرد ورود پول حقیقی( با بیشترین افزایش مالکیت حقیقی) آمده است. 

نماد

برآیند ورود پول حقیقی(میلیارد تومان)

وبملت

26،004

کفرا

9،826

فولاد

8،698

ذوب

6،147

مبین

6،131

بفجر

5،120

حکشتی

4،160

صبا

3،739

واعتبار

3،657

کقزوی

2،900

هرمز

2،857

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان