نقش صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی در بازار سهام

یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی در بازار سهام باعث افزایش حجم معاملات، شفافیت بیشتر بازار و همچنین تصمیم‌گیری بهتر برای سرمایه‌گذاران می‌شود.

به گزارش اکونگار به نقل ازسنا، مصطفی بختیاری گفت: درباره صندوق‌های بخشی، گفت: بستر فعالیت صندوق‌های بخشی به منظور تنوع‌بخشی به گزینه‌های سرمایه‌گذاری در بازار و با رویکرد سرمایه‌گذاری‌های تخصصی‌تر،فراهم شد.

وضعیت سفید در بازار سرمایه/ سرمایه‌گذاری در بورس جان می‌گیرد؟

کسب بازدهی در سهام شرکت‌های یک صنعت

وی با تاکید بر اینکه صندوق بخشی مناسب سرمایه‌گذارانی است که به صنایع مشخصی علاقه دارند و می‌خواهند از فرصت‌های رشد آن استفاده کنند، اظهار داشت: هدف صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی، کسب بازدهی بالا از مسیر سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های یک صنعت ویژه است. این شرکت‌ها می‌توانند از نوع شرکت‌های تولیدکننده و سرمایه‌گذاری باشند.

بختیاری، با مثبت ارزیابی کردن صندوق بخشی گفت: این صندوق‌ها به جای متنوع کردن پرتفوی خود با سهام صنایع مختلف، دارایی خود را به یک صنعت خاص اختصاص می‌دهند و امکانی را فراهم می‌کنند که سرمایه‌گذاران از بازدهی صنعت مذکور بیشترین بهره‌مندی را داشته باشند.

کاهش ریسک

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: با استفاده از این صندوق‌ها ریسک افراد در بازار کاهش یافته و به بازدهی بسیار مناسبی خواهند رسید.

بختیاری با اشاره به اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی باعث تنوع بیشتر سبد دارایی سرمایه‌گذاران شده و به آن‌ها امکان کسب بازدهی و سرمایه‌گذاری در یک صنعت را می‌دهد، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این صندوق‌ها و استفاده از آنها باعث افزایش حجم معاملات، شفافیت بیشتر بازار و همچنین تصمیم‌گیری بهتر برای سرمایه‌گذاری جدید و سالم‌تر می‌شود.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان