صعود قیمت طلا تا کی ادامه دارد؟ / ریزش مجدد بیت کوین و اتریوم

از نظر تحلیل گران طلا باید مرزهای مهم و سخت قیمتی را رد کند با بتواند موج جدید صعودی را آغاز کنید و مجددا علاقه سرمایه گذاران را به خود جلب کند.

به گزارش اکونگار به نقل از اکوایرن؛ طلا در انتهای هفته ای که گذشت از مرز ۱۸۵۰ دلار عبور کند و همین امر نیز مجددا خوشبینی ها نسبت به افزایش قیمت در هفته آینده را افزایش داده است.

طلا کار خود را در هفته ای که گذشت روی قیمت ۱۸۵۳ دلار به پایان برد تا پس از چهار هفته متوالی نزولی، هفته را با بازدهی مثبت ۲.۵ درصد به پایان برساند.

البته از نظر تحلیل گران طلا باید مرزهای مهم و سخت قیمتی را رد کند با بتواند موج جدید صعودی را آغاز کنید و مجددا علاقه سرمایه گذاران را به خود جلب کند.

برخی از تحلیل گران این مرز را قیمت ۱۸۸۵ دلاری و برخی نیز قیمت ۱۹۰۰ دلاری می دانند که پس از آن موج سرمایه به بازار روانه خواهد شد.

در نظرسنجی این هفته سایت کیتکو ۱۹ تحلیل گر شرکت کردند که از میان آنها ۱۳ نفر یا ۶۳ درصد از آنها به ادامه صعود قیمت طلا باور دارند. در این میان فقط یک نفر بر این باور است که قیمت طلا نزولی خواهد شد و پنج نفر باقی مانده نیز بر این باورند که طلا در همین محدوده نوسان خواهد داشت.

همچنین از میان ۴۹۵ سرمایه گذار خرد در بازار نیز ۵۱ درصد بر این باورند که روند صعودی قیمت طلا تداوم خواهد داشت در حالی که ۲۹ درصد نیز نزولی بودند.

همچنین روند نزولی قیمت بیت کوین در روز شنبه ادامه پیدا کرد تا قیمت به پله های پایینی کانال ۲۲ هزار دلاری سقوط کند. قیمت بیت کوین اکنون در کف ۱۸ روزه خود قرار گرفته است و در آستانه ثبت دومین هفته نزولی متوالی است. بیت‌کوین از ابتدای هفته تاکنون بیش از ۴ درصد از قیمت خود را از دست داده است. اتریوم نیز نزدیک به نیم درصد افت قیمت داشت تا به میانه کانال ۱۵۰۰ دلاری برسد.اتریوم نیز مانند بیت کوین بازدهی نزولی در این هفته داشته است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان