رشد غیر منتظره قیمت طلا هم‌زمان با افت شدید بیت کوین

قیمت بیت کوین افت شدید ۴.۴ درصدی را به ثبت رساند تا مجددا به کانال ۲۲ هزار دلاری برگردد و الاکلنگ قیمتی بزرگ ترین رمزارز جهان همچنان در همین بازه قیمتی ادامه پیدا کند.

به گزارش اکونگار به نقل از اکوایران؛ قیمت طلا امروز نزدیک به 0.6 درصد افزایش یافت تا در روز جمعه به بالاترین سطح در دو هفته گذشته برسد.

طلا پس از رشد قیمت در روز جمعه به نزدیکی مرز 1850 دلاری رسید و با این حساب در هفته ای که گذشت رشد قیمتی 1.8 درصدی را به ثبت رساند. با توجه به عملکرد خوب طلا در این هفته، فلز زرد نشان داد که مرز 1800 دلاری را به عنوان مرز مقاومتی محکمی پشت سر خود دارد و اکنون تحلیل گران بر این باورند که در صورت عبور از مرز 1865 دلاری طلا می تواند تقاضای جدید را به سمت خود بکشد.

همچنین موضوع دیگری که معامله گران می توانند روی آن حساب باز کنند، ضعف احتمالی در داده های اقتصادی آمریکا است که می تواند پیش بینی ها در مورد رشد نرخ بهره را پایین تر بیاورد و این موضوع به سود طلا خواهد بود.

در حال حاضر پیش بینی ها حکایت از افزایش های مستمر 25 صدم درصدی توسط فدرال رزرو دارد. داده های اقتصادی نیز تاکنون پشتیبان فدرال رزرو بوده است. بر اساس گزارش منتشر شده در روز پنج شنبه تعداد افرادی که اعلام بیکاری کرده اند مجددا کاهش پیدا کرده است و این موضوع حکایت از تداوم قدرت اقتصاد آمریکا علی رغم رشدهای شدید نرخ بهره دارد.

همچنین امروز قیمت بیت کوین افت شدید 4.4 درصدی را به ثبت رساند تا مجددا به کانال 22 هزار دلاری برگردد و الاکلنگ قیمتی بزرگ ترین رمزارز جهان همچنان در همین بازه قیمتی ادامه پیدا کند. پس از افت 6 درصدی قیمت بیت کوین در هفته گذشته این هفته نیز تاکنون قیمت بیت کوین نزدیک به 3.5 درصد کاهش پیدا کرده است.

اتریوم نیز وضعیت مشابهی داشت و در روز جمعه نزدیک به 3.9 درصد ریزش قیمت داشت و تا دومین رمزارز بزرگ دنیا نیز به کف دو هفته ای خود برخورد کند. اتریوم نیز هفته گذشته 5.7 درصد افت قیمتی داشت و این هفته نیز تاکنون 1.7 درصد ریزش کرده است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان