کاهش نرخ دلار ترمز قیمت خودرو را کشید + جدول

با روند کاهشی قیمت دلار از روز گذشته، قیمت خودرو در بازار آزاد هم کاهشی شد.

به گزارش اکونگار، هفته گذشته بازار خودرو با افزایش قیمت مواجه شد. همزمان با تغییر کانال دلار و گذر دلار از کانال 56هزار تومان بازار خودرو هم به گرانی دلار واکنش نشان داد و با افزایش قیمت‌ها مواجه شد. طی روزهای اخیر قیمت پژوپارس رکورد تازه‌ای برجای گذاشت و بیش از 150میلیون تومان افزایش یافت.

کارشناسان بر این باورند که همزمان با افزایش قیمت دلار، قیمت خودرو هم افزایشی می‌شود، اما آنچه که بیشتر از هرچیزی بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده کاهش سطح تقاضا است. برای مثال در هفته گذشته همزمان با افزایش قیمت خودرو بازار در یک رکود عمیق فرو رفته بود. هرچند قیمت‌ها همپای قیمت دلار افزایش می‌یافت، اما تقاضایی برای خرید وجود نداشت. 

بازار خودرو

فعالان بازار خودرو معتقدند که رکود در بازار خودروهای خارجی و مونتاژی بیشتر از خودروهای داخلی است. از آنجایی که در ماه‌های پایانی سال سطح تقاضا برای خودرو بیشتر می‌شود بازار خودرو در ماه‌های بهمن و اسفند گرم‌تر می‌شود، اما در این مدت نه تنها بازار خودروهای خارجی در رکود بود، سطح خرید و فروش خودروهای داخلی هم چندان چنگی به دل نمی‌زند. 

در جریان معاملات امروز، قیمت خودروهای داخلی تحت تاثیر کاهش قیمت دلار کاهش یافت و نسبت به روزهای گذشته با قیمت کمتری در بازار خرید و فروش شدند. 

جدول زیر قیمت روز خودروهای داخلی در بازار آزاد را نشان می‌دهد. 

خودرو / مدل قیمت(تومان)  میزان تغییر قیمت
تیبا صندوق‌دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ ۴۴۰میلیون‌  کاهش10میلیون تومانی 
 تیبا هاچ‌بک EX ۳۹۵میلیون  کاهش5میلیون تومانی
دناپلاس اتوماتیک توربوآپشنال مدل ۱۴۰۲ 1میلیاردو۲۰میلیون کاهش 10میلیون تومانی
 دناپلاس دنده‌ای ساده مدل ۱۴۰۲ 775میلیون کاهش 5میلیون تومانی
شاهین دنده‌ای مدل 1401 620میلیون کاهش 5میلیون تومانی

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد