نوسان دلار در کانال ۵۸هزار تومان / دولت ترمز قیمت دلار را کشید؟ + جدول

قیمت دلار امروز در روند کاهشی محدودی قرار گرفت. درهم، یورو و پوند انگلیس نیز در آغاز پنجمین روز هفته با کاهشی مختصر بازگشایی شدند. معامله‌گران، حضور سیاست‌گذار را برای ارزپاشی جهت مدیریت بازار قوی می‌دانند.

به گزارش اکونگار، درحالی که روز گذشته قیمت دلار از 59هزار تومان هم گذشت، اما امروز دلار در مسیر کاهش قیمت قرار گرفت.

ابتدای معاملات امروز در بازار آزاد قیمت دلار 58هزار و 150هزار تومان بود که با نوسانات 100 تا 200 تومانی همراه شد.در ساعات میانی روز قیمت دلار به 58هزار و 300 تومان رسید و بازهم در ادامه معاملات با کاهش اندک  رو به رو شده و به قیمت 58هزار و 250هزار تومان دست یافت.با وجود افت ناچیز قیمت دلار، همچنان اسکناس آمریکایی تغییر کانال نداد و موضعیت خود را در کانال 58هزار تومانی حفظ کرد.

در جریان معاملات امروز، قیمت پوند انگلیس، درهم و یورو هم با کاهش اندک رو به رو شد و جریان رو به تند افزایش قیمت ارز در بازار حالت آرامش به خود گرفت. 

دست غیبی دولت برای مدیریت بازار ارز

به اعتقاد کارشناسان قیمت ارز در بازار امروز، به کمک ارزپاشی دولت مدیریت شده و دست نامرعی دولت در بازار می‌تواند در بلند مدت جهش‌های ارزی بیشتری را رقم بزند. 

درحالی که قیمت دلار طی دو هفته از کانال 50هزار به 58هزار تومان رسیده، همچنان تسلط دولت بر بازار ارز کاملا مشهود است و کارشناسان و فعالان بازار از معتقدند که دولت تمامی تلاش خود را برای کنترل قیمت دلار در روزهای پایانی سال به کار خواهد گرفت. 

نوسانات ارز بخشی از مشکلات بزرگ اقتصاد ایران است

از آنجایی که دولت ریشه‌های افزایش نرخ ارز سیاسی می‌داند، افزایش تنش‌های سیاسی در خاورمیانه طی یک هفته اخیر سطح تقاضا برای دلار را بالا برده است، با این حال کارشناسان معتقدند که نوسانات بازار ارز بخشی از مشکلات اقتصادی ایران است. 

سیامک قاسمی، کارشناس اقتصادی روز گذشته در واکنش به ورود دلار به کانال 58هزار تومانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تحولات این روزهای قیمت دلار و نوساناتش، بخش کوچکی از کوه بخشی بیماری‌های اقتصاد ایران است که از آب بیرون زده و برای همگان عیان شده است. 

جدول زیر نوسان قیمتی دلار در بازار آزاد از ابتدای آغاز معاملات روز چهارشنبه 11بهمن را نشان می‌دهد. 

زمان

قیمت دلار

ابتدای معاملات

58هزار و 350تومان

میانه معاملات

58هزار و 150تومان

پایان معاملات

58هزار و 300

 

 

 

 

 

 

به گزارش اکونگار، مشاهدات میدانی خبرنگار ما نشان می‌دهد که در بازار فردوسی هیجان خاصی برای خرید و فروش دلار وجود ندارد و تابلوی بیشتر صرافی‌ها به حالت خاموش درآمده است. بازار خرید و فروش دلار در محدوده میدان فردوسی به حالت سکون درآمده و خبری از اشتیاق دلالان برای خرید ارزهای خانگی مشاهده نمی‌شود. از سوی دیگر تقاضایی هم از سوی مردم و صف خرید برای خرید دلار به چشم نمی‌خورد. 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان