گران فروشی فولادی‌ها در بورس کالا / عامل گرانی مصالح ساختمانی چیست؟

وزیر راه و شهرسازی گفت: بورس کالا عامل گرانی مصالح ساختمانی است و فولادی‌ها محصولات خود را ۴۰درصد گران می‌فروشند.

به گزارش اکونگار به نقل از تسنیم، از روز گذشته گران فروشی فولاد و سیمان در بورس کالا از سوی دولت و نمایندگان مجلس پیگیری شده و مخالفت های جدی با این موضوع صورت گرفته است. دولت معتقد است که بورس کالا کمکی به آرامش بازار نکرده و نمایندگان مجلس معتقدند که گران فروشی فولاد و سیمان در بورس کالا محرز شده و باید با این موضوع مقابله شود. 

مهرداد بذرپاش با بیان این‌که "اظهاراتم درباره گرانی فولاد و سیمان در بورس کالا کارشناسی بود"، اظهار کرد: نمی‌دانم چرا بورسی‌ها به من و دولت توهین می‌کنند و افراد بورسی در پاسخ به اظهاراتم فحاشی می‌کنند که البته مهم نیست و اشکالی ندارد.

وی با ابراز این‌که "با خروج خودرو از بورس کالا شاهد اتفاقات خوبی در این بخش بودیم و معتقدم این اتفاق برای سیمان و فولاد هم می‌افتد"، افزود: چرا باید سیمان و فولاد با قیمت جهانی در داخل فروخته شود؟

وزیر راه و شهرسازی با طرح این پرسش که دلیل افزایش قیمت میلگرد چیست و چرا فولاد از طریق بورس کالا گران‌تر به دست مصرف‌کننده می‌رسد، تصریح کرد:‌ در پروژه‌های نهضت ملی مسکن قیمت زمین را به صفر رسانده‌ایم و با وجود آن‌که نمی‌توانیم دستمزدها را کاهش دهیم اما می‌توانیم در بخش مصالح ساختمانی این کار را انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که قیمت زمین در نهضت ملی مسکن صفر است، گفت: برای کاهش قیمت تمام‌شده پروژه‌های نهضت ملی مسکن در بخش مصالح می‌توانیم قیمت را کاهش دهیم. عرضه سیمان و فولاد در بورس کار غلطی است و برخی بورسی‌ها دراین‌باره اصرار نکنند، البته چنانچه به این کار اصرار دارند باید قیمت پایه عرضه تغییر کند.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان