مجمع ‌عمومی سال ۱۴۰۱ شرکت محصولات کاغذی لطیف برگزار شد

شرکت محصولات کاغذی لطیف به سود خالص ۱,۷۷۶,۴۷۶ میلیون ‌ریالی در شرکت اصلی در سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل دست ‌یافت.

به گزارش اکونگار به نقل از شستا رسانه؛ براساس گزارش‌های حسابرسی شده، شرکت محصولات کاغذی لطیف از شرکت‌های تابعه هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) در سال منتهی به 1401/03/31 با رشد 113 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل به سود خالص 1,776,476 میلیون‌ ریالی در شرکت اصلی دست‌ یافت.

همچنین با رشد 107 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل به سود عملیاتی 1,816,783 میلیون ‌ریالی ، با رشد 101 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل به سود ناخالص 2,172,042  میلیون‌ ریالی و با رشد 42 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل به فروش 6,894,451 میلیون ‌ریالی دست ‌یافت.

از اهم دستاوردهای کلیدی این شرکت در سال 1401 می‌توان به تحقق تغییر روند شرکت در مزایدات آخال ارگان ها و بانک ها جهت تأمین مواد اولیه با کیفیت و بهای مناسب که منجر به کاهش بهای تمام شده گردید، کسب بالاترین رکورد تولید محصول ، کاهش نسبت بهای تمام شده به فروش از 78% به 68% ، افزایش حاشیه سود خالص شرکت از 17% به 26%  ،  برنامه ریزی لازم در راستای عرضه کامل محصولات در بورس کالا و مدیریت صحیح جوانب آن از طریق برگزاری جلسات و مکاتبات صورت پذیرفته با سازمان های ذی ربط ، حذف فروش اعتباری تیشو به جهت حذف ریسک عدم وصول اسناد دریافتی و جلوگیری از ایجاد پرونده های قضایی و افزایش وجوه نقد مجموعه و تسهیل در تامین مواد اولیه و کاهش چشمگیر میزان COD خروجی پساب از طریق ایجاد تغییرات در نحوه و میزان تزریق مواد شیمیایی اشاره کرد.

همچنین اجرای پروژه اورهال اساسی شرکت با محوریت اصلاح درام پالپر و رسیدن به ظرفیت اصلی ، ارتقا و بهینه سازی سیستم تصفیه پساب موجود جهت استقرار سیستم تصفیه تکمیلی و تولید محصول با ارزش، از پسماند فرآیند تولید (اسلج) از برنامه های آتی این شرکت در سال 1401 است.

شایسته ذکر است شرکت محصولات کاغذی لطیف از شرکت‌های تابعه هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی( شستا) است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان