واکنش مثبت «بورس» به مواضع« نصرالله» / شاخص کل در حوالی کانال ۲میلیونی

درجریان معاملات امروز شاخص کل با رشد ۲۹هزار واحدی به یک قدمی کانال ۲میلیونی رسید.

به گزارش اکونگار، همانطور که بازارهای جهانی نفت و بورس مواضع دبیرکل حزب الله لبنان درباره جنگ حماس و اسراییل بازتاب مثبتی داشت، بلافاصله پس از پایان سخنان نصرالله قیمت نفت جهانی کاهشی شد و بازارهای جهانی نسبت به موضع دبیر کل جرب الله واکنش مثبت نشان دادند. همانطور که بازارهای جهانی نفت و بورس مواضع دبیرکل حزب الله لبنان درباره جنگ حماس و اسراییل بازتاب مثبتی داشت بورس ایران هم امروز پرقدرت و سراسر سبزپوش کار خود را آغاز کرد. به گونه‌ای که همزمان با گشایش بازار، بیش از 80درصد نمادها مثبت بود.

برخلاف روزهای گذشته بازار امروز شروع طوفانی داشت، روند معاملات پرقدرت به کار خود ادامه داد.  در ابتدای معاملات بیشتر  نمادها در مدار سبز قرار گرفتند ونزدیک به 80درصد بازار سبزپوش شد

در جریان معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی مربوط به گروه‌های حمل و نقل و انبوه سازی و بیشترین خروج پول مربوس به گروه‌های بیمه، چند رشته صنعتی و سایر معادن بود.

بیشترین حجم ورود پول حقیقی به گروه خودرویی تعلق داشت. خزامیا 9.7میلیارد تومان ورنا، 1.3میلیارد تومان و خاور 738میلیون تومان، بیشترین ورود پول حقیقی به گروه خودرو  ساخت قطعات را داشته‌اند.

نمادهایی که  امروز بیشترین ارزش صف خرید را داشتند، عبارت بود از: خکاوه، ذوب، اخابر، پلاست، خصدرا،وارس و کاما

در جریان معاملات امروز نمادهای واتوس، چنویا، فنرژی، خفولا، وسدید، شستان و رفاه بیشترین ارزش صف فروش را داشتند.

حجم معاملاتی گروه خودرویی به 925میلیون سهم رسید و ارزش معاملاتی از رقم 305میلیارد تومان عبور کرد.

ورود پول حقیقی 30میلیون تومان بود و درصد ارزش خرید حقیقی و حقوقی به ترتیب 90درصد و 10 درصد بوده است.

در جریان معاملات امروز 95درصد نمادهای گروه‌های خودرویی مثبت بودند.

در اولین روز معاملاتی این هفته شاخص کل با افزایش 28هزار و 688واحدی به یک میلیون و 999هزار واحد رسید و شاخص هموزن هم با افزایش 12هزار واحدی به 673هزار و 004واحد رسید.

در پایان معاملات امروز، نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شستا، وبملت، اخابرو کگل در صدر مثبت سازان شاخص کل بودند.  

در جریان معاملات امروز، خودرو، فلزات اساسی و انبوه سازی به ترتیب با ارزش معامله 391میلیارد تومان، 300میلیارد تومن و 294میلیارد تومان برترین صنایع امروز بودند که بیشترین ارزش معامله را داشتند.

نوید فرهادی، کارشناس بازار سرمایه در این رابطه به اکونگار گفت: ارزش معاملات خرد در  بازار سهام به ۴۲۰۰ میلیارد تومان رسید که از این مقدار ۲۳۰۰ میلیارد تومان متعلق به بورس، ۱۱۰۰میلیارد تومان متعلق به بازار فرابورس و ۸۰۰ میلیارد تومان متعلق به صندوق‌های سهامی بوده است.

 وی با اشاره به اینکه، حقیقی‌ها در پایان معاملات امروز ۱۷۲ میلیارد تومان پول به بورس تزریق کردند، اظهار داشت: سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز در پایان معاملات به ۳۲.۴ میلیون تومان و سرانه فروش آن‌ها به ۲۳.۷ میلیون رسید.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: وقتی ورود پول حقیقی به بازار افزایش می‌یابد این نگرانی وجود دارد که سرمایه‌گذاران با همان هیجانی که به بازار آمده‌اند می‌توانند با همان سرعت از بازار خارج شوند.

مدیر سرمایه گذاری شرکت کارگزاری بورس بیمه ایران با بیان اینکه  بازار در روزهای اخیر تحت تاثیر  جنگ غزه دچار نوسان شده بود، اظهار داشت: واقعیت این است که سبزپوشی امروز بازار ناشی از اثرات موضع‌گیری دبیرکل حزب الله لبنان است. از شب گذشته پیش بینی می‌شد که بازار صبح امروز سراسر سبزپوس بازگشایی شود. پ

وی تاکید کرد: بازار بورس بسیار هیجانی و تحت تاثیر اخبار سیاسی است. تمامی تنش‌ها و موضع‌گیری‌ها به صورت مستقیم بر این بازار تاثیر می‌گذارد و نمادها با این تحرکات تغییر پیدا می‌کنند.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان