سومین روز سبزپوشی بورس / رشد شاخص با افزایش عرضه‌ها

بورس امروز در نیمه اول معاملات، معاملات خوبی را پشت سر گذاشت و اما در نیمه دوم معاملات کمی عرضه‌ها افزایش یافت و بعضی از سهام در دامنه منفی معامله شد

به گزارش اکونگار، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۰.۶۵ درصدی همراه شد و به سطح ۲ میلیون و ۳۱ هزار واحدی رسید.

نمادهای شپنا و شتران بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل گذاشتند و در تاثیرگذاران برتر نماد منفی حضور ندارد.

شاخص کل هم وزن نیز در پایان معاملات امروز  رشد ۰.۴۶ درصدی را تجربه کرد.ارزش معاملات خرد بازار سهام نیز به ۳۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

از این مقدار ۲۰۰۰میلیارد تومان  متعلق به بورس، ۱۲۰۰ میلیارد تومان متعلق به بازار فرابورس و ۷۲۰ میلیارد تومان متعلق به صندوق‌های سهامی بوده است.

حقیقی‌ها در پایان معاملات ۱۶۰ میلیارد پول از بازار بورس خارج کردند.سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز در پایان معاملات به ۲۶.۳ میلیون تومان و سرانه فروش آن‌ها به ۲۴.۸ میلیون رسید.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 8 هزار و 254 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 558 میلیارد تومان بود که 19 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 2 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 730 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 49 نماد صف خرید داشتند و 63 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت4 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 222 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 2 درصدی به 286 میلیارد تومان رسید

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان