سهام پالایشی‌ها قرمز پوش شد

بنا بر رای نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس، وزارت نفت موظف به واگذاری سهام پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگا‌ه‌های خود در بازه زمانی مصوب شورای ملی تامین مالی شد. هرچند برخی معتقدند، نزول امروز شاخص‌های بورسی آنچنان به این مصوبه مربوط نیست و موضوع بلاتکلیفی بازار سرمایه همواره مطرح بوده، اما نقشه سهم‌های پالایشی این تردید را ایجاد می‌کند.

به گزارش اکونگار، به نقل از تجارت نیوز، معاملات امروز بورس تهران با ضعف خریداران همراه بود و فروشندگان توانستند دوباره شاخص‌های بورسی را با بازدهی منفی همراه کنند. شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش  ۰.۶۴ درصدی به سطح ۲ میلیون و ۳۷ هزار واحدی رسید.نمادهای فملی، شستا و شپدیس بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص گذاشتند و در تاثیر گذاران برتر نماد مثبتی حضور ندارد.

همچنین، شاخص کل هم وزن نیز امروز با بازدهی منفی ۰.۸۴ درصدی همراه شد و به سطح ۷۳۱ هزار واحدی رسید و ارزش معاملات خرد نیز در پایان معاملات امروز به ۴۶۰۰ میلیارد تومان دست یافت. 

بنا بر رای نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس، وزارت نفت موظف به واگذاری سهام پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگا‌ه‌های خود در بازه زمانی مصوب شورای ملی تامین مالی شد. هرچند برخی معتقدند، نزول امروز شاخص‌های بورسی آنچنان به این مصوبه مربوط نیست و موضوع بلاتکلیفی بازار سرمایه همواره مطرح بوده، اما نقشه سهم‌های پالایشی این تردید را ایجاد می‌کند.به این ترتیب نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۱۳ هزار و ۲۰۸ واحدی که معادل ۰.۶۴ درصد این شاخص است روبه‌رو شد.

شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل حرکت کرد. به این ترتیب نماگر شرکت‌های کوچک و متوسط بازار با کاهش ۰.۸۴ درصدی به سطح ۷۱۳ هزار و ۵۴۰ واحدی رسید. تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و ۵۸۷ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان