پیش بینی بورس امروز ۸ اسفند ۱۴۰۱ / هیجان و التهاب در بازارها

بازارها با التهاب و هیجان مواجه هستند که می‌تواند در بازار سهام به صورت خرید یا فروش هیجانی جلوه کند.

به گزارش اکونگار به نقل از اکوایران؛ بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های  بازار سهام  رشد کردند. برای  پیش بینی  بورس  امروز  –دوشنبه 8 اسفند- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 65 هزار و 520 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن10 هزار و 706 واحد صعود کرد. همچنین  شاخص کل  فرابورس  549 واحد بالا آمد و  شاخص هم وزن  فرابورس رشد هزار و 356 واحدی داشت.

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 335 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 322 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 51 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 49 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت زغال سنگ نگین طبس (کطبس)، شرکت‌ سرمایه گذاری پردیس (پردیس) و شرکت سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در  فرابورس  نیز شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (فگستر)، شرکت پگاه آذربایجان شرقی (غپآذر) و شرکت سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای خبهمن (شرکت بهمن)، چکارن (شرکت کارتن ایران) و سهرمز (شرکت سیمان هرمزگان) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت پاکدیس (غدیس)، شرکت دارویی ره آورد تأمین (درهآور) و شرکت ریل پرداز نوآفرین (حآفرین) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، 103 نماد صف خرید داشتند و 64 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با افت 62 درصدی به 926 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز 4 درصد کاهش یافت و 356 میلیارد تومان بود.

صف خرید و فروش بورس 7 اسفند

در پایان معاملات نماد تاپیکو (شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین) با صف خرید 227 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از تاپیکو، نمادهای خزامیا (شرکت زامیاد) و کاوه (شرکت  فولاد  کاوه جنوب کیش) بیشترین صف خرید را داشتند.

در سوی دیگر در پایان معاملات نماد حفارس با صف فروش 14 میلیارد تومانی بیشترین صف فروش را داشت و کساپا، غدانه، چکارن و بالاس دیگر نمادهایی بودند که بیشترین صف فروش را داشتند.

معاملات 7 اسنفد

پیش بینی بورس امروز

معاملات دیروز  بورس تهران  با مازاد تقاضا به پایان رسید اما بازار با تعادل نسبی همراه بود و تعداد نمادهای سبز و قرمز بازار نزدیک بود. نیمه بزرگان بازار سبز بود و کوچک و متوسط‌های زیادی قرمزپوش بودند.  

 شاخص کل بورس تهران برای دومسن روز متوالی رشد چشمگیری کرد و تا سطح یک میلیون و 804 هزار واحد بالا آمد. در روزی که 51 درصد نمادها سبزپوش بودند، فولاد، فملی، فارس، شپنا، وغدیر، شستا،  شبندر  و تاپیکو بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

ارزش معاملات خرد نیز به سطح 15 هزار و 775 میلیارد تومان صعود کرد که بیشترین رقم در سال جاری است.

اما دیروز 283 میلیارد تومان سرمایه حقیقی خارج شد و بیشترین خروج سرمایه حقیقی نیز به نمادهای شبندر، وغدیر، حکشتی،  شپنا  و  پخش  اختصاص داشت. در مقابل فولاد، شستا، نوری، وثوق و خزامیا بیشترین  ورود پول حقیقی  را داشتند.  

بنابراین با روندی که بازار در روز گذشته داشت، به نظر می‌رسد امروز معاملات بازار با تعادل و اصلاح همراه باشد. اما همچنان بازارها با التهاب و هیجان مواجه هستند که می‌تواند در بازار سهام به صورت خرید یا فروش هیجانی جلوه کند.

بیشترین ورود و خروج پول حقیقی 7 اسفند

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان