آرامش به بورس بازگشت/ بهبود وضعیت ورود پول حقیقی + جدول

در پایان معاملات۲۷فروردین ۱۴۰۳ شاخص کل بورس با افزایش بیش از ۱۰هزار واحدی به ۲میلیون و ۲۰۶هزار واحد رسید.

به گزارش اکونگار، از آغاز هفته جاری، وضعیت بازار سرمایه منجر به نگرانی شدید سهامداران و خروج تاریخی حقیقی‌ها شده است. در نخستین روز هفته و زیر سایه احتمال حمله ایران به اسراییل، بورس با یک ریزش شدید مواجه شد و شاخص کل حدود 54هزار واحد کاهش یافت. 

بازار سهام زیر ضرب جنگ/ کاهش شدید خالص ارزش معاملات در روز خونین بورس + جدول

پس از اینکه شنبه شب حمله موشکی ایران به اسراییل انجام شد، بازار سهام در واکنش به تشدید تنش‌ها بیش از 11هزار واحد ریزش داشت. از آنجایی که پس از تعطیلات نوروزی بازار سرمایه روزهای چندان مناسبی را پشت سر نگذاشته و وضعیت شاخص کل بورس در فروردین ماه مناسب نبود. خروج سهامداران حقیقی از بورس با شدت بیشتری انجام می‌شد. 

اما با بازگشت آرامش به بازارها و احتمال کاهش تنش‌ها در خاورمیانه، بازار سرمایه در واکنش به این جریان امروز روند صعودی در پیش گرفت. 

کارشناسان معتقدند که بازار در جریان معاملات امروز بدون هیچ هیجانزدگی کاملا دست به عصا پیش رفته و سرمایه‌گذاران به خصوصی حقیقی‌ها همچنان جانب احتیاط را رعایت می‌کنند. 

درحالی که بسیاری از کارشناسان معتقدند که ریزش‌های شدید شاخص کل بورس در فروردین‌ماه می‌تواند زمینه یک اصلاح قوی و رشد شدید شاخص کل باشد، اما عده‌ای هم بر این باورند که تجربه‌های شکست حقیقی‌ها وسرمایه‌گذاران خرد به زمان زیادی برای بازگشت آنها به بازار دارد. 

افزایش 10هزار واحدی شاخص کل بورس

در پایان معاملات امروز، شاخص کل با افزایش بیش از 10هزار واحدی به 2میلیون و 206هزار واحد رسید و شاخص کل هموزن هم با افزایش بیش از 2هزار و 458واحدی همراه بود و به 726هزار و 507 واحد رسید. 

نمادهای مثبت ساز در جریان معاملات

در جریان معاملات امروز نمادهای فملی، فارس، فولاد، وبملت، وامید، نوری و شستا در صدر مثبت سازان قرار داشتند. 

در فرابورس متاثر از نمادهای هرمز، شگویا، وسپهر، زاگرس و خاورشاهد افزایش بیش از 63واحد بودیم. 

برترین صنایع بورسی امروز

گروه فلزات اساسی، خودرو و شیمایی، به ترتیب با ارزش معامله 259میلیارد تومان، 246میلیارد تومان و 227میلیارد تومان برترین صنایع امروز بودند که بیشتری ارزش معامله را داشتند. 

بورس

نمادهای کارام، لپیام، ولقمان، حرهشا، تاتمس، ثجوان و پشاهن بیشترین صف فروش را در جریان معاملات امروز داشتند. از سوی دیگر نمادهای اهرم، توان، وبملت، دارایکم، پالایش، فولاد، شپنا، موج و شتاب بیشترین ارزش صف خرید را به خود اختصاص دادند. 

سبقت نمادهای مثبت از منفی

در جریان معاملات امروز ارزش معاملات خرد به رقم 2736 میلیارد تومان رسیده است و تعداد نمادهای مثبت 590 و تعداد نمادهای منفی 208بود. 

بهبود وضعیت ورود پول حقیقی

ورود پول حقیقی به معاملات امروز وضعیت بهتری داشت و در جریان معاملات بیش از 260 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سرمایه وارد شد. 

جدول زیر ورود پول حقیقی به بازار امروز با (بیشترین افزایش مالکیت حقیقی) را نشان می‌دهد. 

نماد

برآیند پول حقیقی (میلیون تومان)

درصد از کل سهام شرکت که امروز معامله شده

ذوب

16،070

0.2درصد

فملی

15،736

0.0درصد

اخابر

10،306

0.0درصد

شستا

9،585

0.0درصد

خبهمن

9،011

0.1درصد

خودرو

7،215

0.0درصد

فولاد

6،835

0.0درصد

نوری

6،819

0.0درصد

فاذر

5،585

1.4درصد

فاراک

5،578

0.5درصد

 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان