بازار سهام زیر ضرب جنگ/ کاهش شدید خالص ارزش معاملات در روز خونین بورس + جدول

بازار سرمایه در واکنش به حمله سپاه به اسراییل با ریزش ۱۱هزار واحدی رو به رو شد.

به گزارش اکونگار، شب گذشته پس از حمله موجی از پهپادهای ایرانی به اسراییل، بازارهای داخلی و خارجی به این موضوع واکنش مستقیم نشان دادند. درحالی که روز گذشته یعنی شنبه(25فروردین 1403) بورس در واکنش به احتمال حمله سپاه به اسراییل با ریزش 53هزار واحدی همراه بود، امروز (26فروردین1403) هم بیش از 11هزار واحد ریزش داشت. 

تتر به کانال ۷۲هزارتومان نزدیک شد/ بورس تعطیل می‌شود؟

همزمان با حمله سپاه به اسراییل زمزمه‌های تعطیلی بورس به گوش می‌رسید، اما در جلسه ساعت شش امروز شورای بورس، مقرر شد با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان کلیه نمادهای سهام و حق تقدم سهام قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس برای مدت 3روز متوالی به مثبت و منفی 1درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سهامی نیز به مثبت منفی 2درصد محدود شود. 

کاهش بیش از 11هزار واحدی شاخص کل بورس

در پایان معاملات امروز، شاخص کل با کاهش بیش از 11هزار و 193واحد به 2میلیون و 196 رسیده و شاخص هموزن هم با کاهش بیش از 2هزار و 677 واحدی همراه بود و به 723هزار و 539واحد رسید. 

تابلوی بازار بورس

مهمترین نمادهای منفی ساز

در جریان معاملات امروز نمادهای فملی، فولاد، فارس،وغدیر، وبملت، نوری و شپنا در صدر منفی‌سازان بودند، همچنین در فرابورس متاثر از شگویا، هرمز، زاگرس، بپاس، وسپهر، آریان و فصبا شاهد کاهش بیش از 129واحدی بودیم. 

کدام گروه‌های بورسی بیشترین ارزش معامله را داشتند؟

گروه‌های شیمایی، دارویی و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله 149میلیارد تومان، 131میلیارد تومان و 131میلیارد تومان برترین صنایع امروز بودند که بیشترین ارزش معامله را داشتند. 

بررسی روند معاملات امروز نشان می‌دهد که ارزش معاملات خرد به رقم 1902میلیارد تومان رسیده است. 

طی معاملات امروز بازار سرمایه، تعداد نمادهای مثبت 48 و تعداد نمادهای منفی 734 بوده است. 

در جریان معاملات امروز 100درصد نمادهای گروه بانکی، گروه فلزات اساسی منفی بوده و تنها 8درصد نمادهای گروه شیمایی مثبت بودند.

نقش پررنگ، اما بی‌تاثیر حقوقی‌ها

یکی از اتفاقات مهم امروز بازار سرمایه، نقش پررنگ حقوقی‌ها بود. حقوقی‌ها با اختصاص 70درصد خریدهای بازار به خودشان در ساعات میانی معاملات بیش از 680 میلیارد تومان خرید داشتند. با این وجود به دلیل صف بالای فروش در بازار خرید حقوقی‌ها تاثیری در روند مثبت سازی شاخص نداشت. 

کاهش شدید میانگین ارزش معاملات

بررسی وضعیت خالص ارزش معاملات خرد و شاخص قدرت خریداران حقیقی نشان می‌دهد که خالص ارزش معاملات امروز 1،298میلیارد تومان بود که نسبت به روز قبل بیش از 72درصد کاهش یافته و نسبت به میانگین ارزش معاملات 5روز قبل بیش از 89درصد کاهشی بوده است. 

جدول زیر تفکیک خالص ارزش معاملات در کل بازار را نشان می‌دهد. 

گروه بورسی

خالص ارزش معاملات در کل بازار

محصولات شیمیایی

149میلیارد تومان

فلزات اساسی

131میلیارد تومان

مواد و محصولات دارویی

131میلیارد تومان

استخراج کانه‌های فلزی

105میلیارد تومان

بانک‌ها و موسسات

89میلیارد تومان

سرمایه‌گذاری‌ها

85میلیارد تومان

شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی

81میلیارد تومان

انبوه‌سازی، املاک و مستغلات

78میلیارد تومان

سیمان، آهک و گچ

63میلیارد تومان

خودرو و ساخت قطعات

45میلیارد تومان

سایر

341میلیارد تومان

 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان