کاهش قیمت ۶۷۱ سهم بورسی/ سهامداران فرار را برقرار ترجیح دادند

ریزش ۵۳هزار واحدی بورس در جریان معاملات امروز منجر به انتقاد شدید سرمایه‌گذاران از کاهش قیمت سهم‌های بورسی شد.

به گزارش اکونگار، بورس امروز(25فروردین1403) واکنش بسیار جدی به تنش‌های بین‌المللی داشت. همزمان با حمله موشکی حزب الله لبنان به اسراییل و زمزمه‌های حمله ایران به اسراییل و تشدید تنش‌ها در خاورمیانه بازارها واکنش‌های جدی به این موضوع داشتند و بورس ایران کار خود را قرمز پوشی 95درصد نمادها آغاز کرد. 

آژیر قرمز در بورس/ خروج پول حقیقی‌ از بازار سرمایه رکورد زد + جدول

در جریان معاملات امروز و با خروج بیش 1790میلیارد تومان پول از بازار سرمایه اعتماد سرمایه‌گذاران به بورس کمتر شده و شاخص کل با ریزش بیش از 53هزار واحدی همراه شد. ریزش شدید بورس در پایان معاملات امروز و ایستادن شاخص کل روی کانل 2میلیون و 207 واحدی واکنش‌های جدی سهامداران و فعالان بازار سرمایه را به دنبال داشت. 

سخت‌ترین دوران بورس ایران

به گزارش بورس پرس، اولین روز هفته چهارم فروردین سال جدید در حالی شروع و به پایان رسید که یکی از سخت ترین دوره های بازار سهام در ماه های اخیر بود و طی آن رکورد تازه ایی برای سقوط شاخص طی سال جاری و 11 ماه گذشته ثبت شد. این رویداد با تشدید انتقادت کارشناسان از عدم حمایت بورس توسط دولت و نبود تصمیماتی از جمله کاهش دامنه نوسان در روزهای خاص برای جلوگیری از رفتارهای هیجانی و ... همراه بود و همچنان نشان از کم عمقی بازار سرمایه ایران با وجود گذشت 57 سال از تاسیس دارد!

خروج تاریخی سهامداران از بازار

براساس این گزارش، احتمال حمله ایران به اسرائیل در صدر اخبار دیروز همه رسانه ها و افکار عمومی بود و فعالان بازار سرمایه با لحاظ کردن آخرین تحولات و پیش بینی ها، اولین روز کاری هفته را ترجیح به فروش سهام و خروج از بازار شروع کردند.

به این ترتیب با وجود حمایت صندوق های توسعه بازار و تثبیت و دیگر نهادهای مالی و برخی حقوقی ها و همچنین ممنوعیت ارسال سفارش فروش و فروش سهام در بورس و فرابورس تا اطلاع ثانونی، هیچ مانعی برای سقوط 2.2 درصدی شاخص وجود نداشت و این متغیر با کاهش 53.9 هزار واحد دیگر به راحتی وارد کانال 2.2 میلیون واحدی و احتمالا" از دست این خط حمایت در فردا شد.

ارزش 671 سهم بورسی کاهش یافت

در جریان این عقب نشینی تمام عیار و ترس سهامداران از آینده، 95 درصد از نمادها با کاهش قیمت تا 7 درصدی و صف فروش مواجه شدند و طی آن از ارزش 671 سهم کاسته شد.

شرکت های فولاد مبارکه، ملی مس، پالایشگاه های اصفهان، تهران و بندرعباس، شستا، بانک ملت ، پتروشیمی نوری، ایران خودرو، مخابرات و کشتیرانی با اثر 4 تا بیش از 1000 واحدی بیشترین سهم را در ثبت رکورد منفی امروز شاخص داشتند. ارزش معاملات بورس و فرابورس هم به زحمت به حدود 7 هزار میلیارد تومان رسید.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان