بررسی موثرترین نمادهای بورسی معاملات امروز + جدول

نمادهای موثر در بازار سرمایه روند معاملات و حتی افزایش و کاهش شاخص کل را تعیین می‌کنند.

به گزارش اکونگار، در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با کاهش هزار و 200 واحدی روی 2میلیون و 097ایستاد. در جریان معاملات روزانه بازار سرمایه نمادهای بورسی نقش مهم و تاثیرگذاری روی وضعیت معاملات دارند. روند معاملات با افت و خیر همین نمادها تعیین می‌شود.

در سال 1402، بسیاری از فعالان بازار چشم امید به رشد قابل توجه بورس و رشد شاخص داشتند. در ابتدای سال پیش بینی می‌شد، بازار از مرز 3میلیون واحد هم  عبور کند، اما وضعیت کنونی بازار سرمایه این ترس را در میان سرمایه‌گذاران به وجود آورده است که مبادا شاخص کل کانال 2میلیونی را هم از دست بدهد. 

بسیاری از فعالان و تحلیلگران بازار سرمایه با بررسی وضعیت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه این نمادها اقدام به سرمایه‌گذاری روی آنها و خرید و فروش می‌کنند. 

به عبارت بهتر بررسی وضعیت نمادها یکی از راه‌های اصلی فعالیت تحلیلگران و ارایه تحلیل‌های بنیادی به علاقمندان بازار سرمایه است. 

امروز فملی، میدکو و فولاد نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای کنور، تاپیکو و ذوب از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، هرمز و خاور بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، کزغال و بگیلان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در جریان معاملات امروز، نمادهای منفی‌ساز بازهم از نمادهای مثبت سبقت گرفتند و نمادهای منفی 526 و نمادهای مثبت بازار 269 بودند.

جدول وضعیت نمادهای موثر  بازار امروز سه شنبه 17بهمن ماه را نشان می‌دهد. 

پرتراکنش‌ترین نمادها فولاد               خزامیا          داتام               
نمادهای مثبت بازار کچاد وغدیر پارس
منفی‌سازان شاخص میدکو فولاد کگل
پرمعامله‌ترین نمادها شستا خساپا خودرو
بیشترین ارزش معاملات پالایش کمند افران
نمادهای پرتقاضا افران همای  کمند
بیشترین صف فروش کرومیت کمینا فنرژی
بیشترین افزایش قیمت دکوثر دامین فمراد
بیشترین کاهش قیمت وایران فسرب آپ
بیشترین ارزش خرید فنر ثپردیس سصفها

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان