افت۰.۱۵ درصدی بورس طی یک هفته / رونق به بازار بازمی‌گردد؟

شاخص کل بورس در هفته منتهی به ۲۲ آذر با افت۰.۱۵ مواجه شد و روی کانال ۲,۱۵۸,۰۸۸ واحد ایستاد.

به گزارش اکونگار، در هفته گذشته پیش بینی می‌شد که بازار روند رو به صعودی داشته باشد و شاخص رشد قابل توجهی را تجربه کند. بورس در هفته کاری تحت تاثیر اخبار پیرامون تجدید ارزیابی قرار گرفت و این خبرها مسیر رو به رشد بازار را تغییر داد. 

تاثیر منفی خبرهای تجدید ارزیابی‌ها روی بازار 

کارشناسان پیش بینی می‌کردند که اخبار تجدید ارزیابی‌ها روی هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری شستا و ومعادن گرفته تا شرکت‌هایی مانند فولاد، فملی و اخابر و نمادهای بانکی و خودرویی؛ تاثیر بگذارد و اعداد مربوط به افزایش‌ سرمایه و تجدید ارزیابی دارایی می‌تواند توجه سهامداران را به خود جلب کند. با این حال بازار نه تنها از این اعداد تاثیر نپذیرفت، بلکه رو به افول حرکت کرد. 

روند نزولی بازار در یک هفته 

شاخص کل بورس در هفته منتهی به ۲۲ آذر با افت0.15 مواجه شد و روی کانال  2,158,088 واحد ایستاد. بازهم روند نزولی بازار منجر به خروج سرمایه از بورس شده و حقیقی‌ها با احتیاط بیشتری دست به خرید زدند. 

خروج پول حقیقی

در مجموع کل هفته 848 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 170 میلیارد تومان بود.

روز شنبه نماد معاملاتی خودرو بیشترین خروج پول حقیقی را داشت. پس از خودرو، نمادهای شپنا، خساپا، وهنر و شستا در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای دماوند، جم، ویسا، کمرجان و انتخاب بیشترین ورود پول را داشتند. 

روز یکشنبه نیز وهنر، فملی، کرومیت، بپاس و کرمان بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در مقابل حکشتی، ودی، کماسه، انتخاب و فسبزوار بیشترین ورود را ثبت کردند.

روز دوشنبه بیشترین ورود سرمایه به نمادهای فسبزوار، ثغرب، کرومیت، خکرمان و کترام تعلق داشت. در سوی دیگر، نمادهای کرمان، وپاسار، شپنا، بپاس و آریان بیشترین خروج را داشتند. در روز سه‌شنبه نیز بیشترین ورود به شیران، بورس، وسدید، شپاکسا و و بصادر اختصاص داشت و کرمان، فولاد، اخابر، شستا و زاگرس بیشترین خروج را داشتند. 

در آخرین روز هفته نیز بیشترین ورود متعلق به وصندوق، کمرجان، رانفور، فروژ و قصفها بود و در سوی دیگر شپنا، آسیاتک، فولاد، اخابر و کرمان  بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی را داشتند. 

نقش خنثی گروه‌های بانکی طی یک هفته

در هفته گذشته یکی از صنایع خنثی در بازار، گروه بانکی بود. به نظر می‌رسد گروه بانکی روندی خنثی در پیش گرفته و باید دید آیا شاخص صنعت می‌تواند مقاومت پیش رو را شکسته و صعودی شود یا ریزش ادامه خواهد داشت؟ در صورت افزایش تقاضا و جو مثبت بازار بورس، میتوانیم به رشد سهام بانکی نیز امیدوار باشیم؛ در غیر اینصورت تا حمایت معتبر قبلی ریزش محتمل است

 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان