حمایت ۷۰۰ میلیاردی بانک ملی اقتصاد دانش‌ بنیان‌

آیین انعقاد قرارداد اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه بین بانک ملی و صندوق‌های غیردولتی پژوهش و فناوری در بانک‌‌‌ملی برگزار شد.

به گزارش اکونگار به نقل از ایبنا؛ آیین انعقاد قرارداد اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه بین بانک ملی ایران و صندوق‌های غیردولتی پژوهش و فناوری در بانک‌‌‌ملی برگزار شد و در نتیجه آن ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌‌‌الحسنه به ۲۸ صندوق پژوهش و فناوری سراسر کشور پرداخت شد.

علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در جریان مراسم آیین انعقاد این قرارداد گفت: در سال‌های اخیر بانک‌ها به تامین‌‌‌مالی شرکت‌های تامین مالی خیلی کمک کرده‌‌‌اند. در تامین مالی شرکت‌های فناوری و دانش‌‌‌بنیان با توجه به زیست بوم خاصی که دارد، اجزای مختلفی باید فعال باشند. بانک‌ها، بازار سرمایه، صندوق‌های پژوهش فناوری، بیمه‌‌‌ها و صندوق نوآوری و شکوفایی از اجزای مختلف تامین مالی فعالیت‌‌‌های دانش‌‌‌بنیان هستند.

او افزود: برکات اتفاق بزرگی که در قانون جهش تولید رخ داده است، باعث ارتقای جدی اقتصاد دانش‌‌‌بنیان خواهد شد. امیدواریم با ابزار‌‌‌هایی که در قانون جهش تولید درنظر گرفته شده در بازار سرمایه اتفاق خوبی بیفتد. اقتصاد دانش‌بنیان ملزومات خودش را دارد و باید ابزار‌‌‌های آن نیز فراهم شود.

وحدت با اشاره به نقش بانک‌ها در تامین مالی شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان اظهار کرد: در سال اخیر بانک‌ها با منابع اهرمی و کمک‌‌‌هایی که کردند نزدیک به ۱۵‌هزار میلیارد تومان تسهیلات و بیش از ۱۰‌هزار میلیارد تومان ضمانت‌‌‌نامه به شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان داده‌‌‌اند. در حال حاضر وضعیت بانک‌ها در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان به طور آنلاین رتبه‌‌‌بندی می‌‌‌شوند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان