رشد ۳۵ درصدی سرمایه بانک ملت

بانک ملت به مدیرعاملی رضا دولت آبادی تصمیم دارد تا سرمایه خود را به میزان ۳۵ درصد افزایش دهد و به بیش از ۳۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برساند.

به گزارش اکونگار به نقل از دنیای بانک و بیمه؛ با این افزایش سرمایه از محل سود انباشته به میزان ۹۱۰۰ میلیارد تومان، نسبت کفایت سرمایه وبملت از ۸ درصد عبور و به ۹ درصد نزدیک می‌شود. تصمیمی که باعث اصلاح ساختار بزرگترین بانک بورسی ایران و استمرار روند سودسازی خواهد شد.

بانک ملت به مدیرعاملی رضا دولت آبادی تصمیم دارد تا سرمایه خود را به میزان ۳۵ درصد افزایش دهد و به بیش از ۳۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برساند. با این افزایش سرمایه از محل سود انباشته به میزان ۹۱۰۰ میلیارد تومان، نسبت کفایت سرمایه وبملت از ۸ درصد عبور و به ۹ درصد نزدیک می‌شود. تصمیمی که باعث اصلاح ساختار بزرگترین بانک بورسی ایران و استمرار روند سودسازی خواهد شد.

نسبت کفایت سرمایه که از تقسیم سرمایه نظارتی به مجموع دارایی‌های موزون شده بر حسب ریسک به دست می‌آید، بر اساس الزامات و مقررات بانک مرکزی باید حداقل ۸ درصد باشد که این نسبت مهم در بانک ملت از ۷.۵۷ درصد در پایان سال ۱۳۹۹ به ۸.۲۰ درصد در پایان سال گذشته رسیده و در نیمه نخست امسال نسبت کفایت سرمایه ۸.۲۷ درصدی را تجربه کرده است.

انتظار می‌رود با افزایش سرمایه بانک یادشده به مبلغ ۹۱۰۰ میلیارد تومان، سرمایه نظارتی وبلمت به حدود ۷۰۴ هزار و ۸۸۴ میلیارد تومان برسد. هیات مدیره بانک می‌گوید: افزایش سرمایه به طور قطع، باعث بهبود ساختار مالی و جایگاه رقابتی بانک و البته افزایش سهم بازار و رشد درآمدهای بانک ملت شده و چشم‌انداز روشن و آینده را تضمین می‌کند.

موافقت بانک مرکزی با تصمیم بانک ملت

بانک مرکزی در نامه‌ای درخواست افزایش سرمایه بانک ملت را بلامانع اعلام کرده و درخواست این بانک از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده و نکته مهم اینکه سود انباشته بانک در نیمه نخست سال جاری به رقم ۳۲ هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان رسیده و این وضعیت نشان از پایداری و استحکام مالی و جریان سودسازی وبملت دارد.

موافقت بانک مرکزی با تصمیم بانک ملت

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان