اعلام تاریخ آغاز به‌ کار تردز در اروپا

به‌نظر می‌رسد متا مشکلات نظارتی را برای آغاز فعالیت شبکه‌ی اجتماعی تردز در اتحادیه‌ی اروپا رفع کرده است.

به گزارش اکونگار به نقل از زومیت؛ پس‌ از حدس و گمان‌های فراوان سرانجام تردز (Threads) در اروپا راه‌اندازی خواهد شد. کاربران اتحادیه‌ی اروپا احتمالاً از ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) می‌توانند در برنامه‌ی رسانه‌ی اجتماعی متا فعالیت کنند. درحال‌حاضر اطلاعیه‌ی رسمی برای شروع‌ کار فعالیت تردز در اتحادیه‌ی اروپا وجود ندارد اما تایمر شمارش معکوس در اینستاگرام برای کاربران این کشورها نمایش داده می‌شود که نشان از تاریخ راه‌اندازی تردز دارد.

طبق گزارش ورج، وب‌سایت تردز نیز برای کاربران اتحادیه‌ی اروپا تایمر معکوس نشان می‌دهد. کاربران اروپایی اینستاگرام می‌توانند به‌سادگی Ticket را جست‌وجو و کد QR قابل‌ اسکن دریافت کنند که راه‌اندازی تردز را در این ناحیه اعلام می‌کند. به‌هرحال نمی‌دانیم کدام کشورهای اتحادیه‌ی اروپا در ۱۴ دسامبر، به تردز دسترسی خواهند یافت.

توقف راه‌اندازی تردز در اتحادیه‌ی اروپا، به مشکلات متا در مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا (DMA) ارتباط دارد. این شرکت و سایر غول‌های فناوری در ماه جولای به‌عنوان پلتفرم اصلی شناخته شدند و درنتیجه باید قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای رضایت کاربران و حفاظت از داده‌های آن‌ها رعایت کنند.

تردز مطمئناً سال پر پیچ‌وخمی را پشت‌سر گذاشته و از طرفی بزرگ‌ترین رقیبش یعنی ایکس (توییتر سابق) با مسائل مختلفی مواجه شده است. به‌هرحال با وجود استقبال اولیه‌ی بی‌نظیر از تردز، به‌دلیل امکانات نه‌چندان زیاد، سطح تعامل کاربران با این شبکه‌ی اجتماعی به‌شدت کاهش یافت.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان