بازتاب خروج احتمالی X از اتحادیه اروپا بر بازار ارزهای دیجیتال

بر اساس گزارشی که توسط وبسایت Business Insider منتشر شده، ایلان ماسک در نظر دارد دسترسی مخاطبان اروپایی را به پلتفرم اجتماعی X (توییتر سابق) قطع کند.

به گزارش اکونگار به نقل از رمزارز نیوز؛ به روشی مشابه، مارک زاکربرگ و شرکت متا نیز، دسترسی به محصول جدید خود، یعنی تردز (Threads) را در این منطقه و به دلایل مشابه مسدود کرده‌اند ناتوانی در انطباق با قانون خدمات دیجیتال (DSA). این قانون، چنین پلتفرم‌هایی را ملزم می‌کند که هرگونه اطلاعاتی را که می‌تواند برای برخی از مصرف‌کنندگان آن نادرست یا گمراه‌کننده باشد، حذف نمایند.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که اطلاعات نادرست زیادی در مورد وضعیت ژئوپلیتیکی خاورمیانه در برنامه X منتشر شده که ممکن است مقررات جدید اجراشده در اروپا را نقض کرده باشد. در همین راستا، رئیس کمیسیون اروپا هفته گذشته اعلام کرد که انطباق برنامه X با قانون جدید به طور رسمی تحت بررسی است. اگر اثبات شود که تخلفی از طرف شرکت ایلان ماسک صورت گرفته، برنامه X ممکن است با جریمه‌ای تا ۶ درصد از درآمد جهانی خود مواجه شود.

لازم به ذکر است که برنامه X برای جامعه کریپتو بسیار مهم است؛ زیرا هر روز صدها هزار توییت اختصاصی در مورد ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. این توییت‌ها اغلب می‌توانند نقش مهمی در تاثیرگذاری بر قیمت ارزهای دیجیتال داشته باشند. بنابراین، اهمیت این برنامه برای جامعه جهانی کریپتو، غیرقابل انکار است.

مطمئناً از دست دادن بالقوه مخاطبان اروپایی، آسیب زیادی به بازار ارزهای دیجیتال وارد می‌کند. با این حال، انتظار می‌رود که تعداد زیادی از این کاربران به استفاده از روش‌های جایگزین، مانند VPN برای دسترسی به این برنامه، روی بیاورند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان