امیدواری به بازار طلا در هفته آتی

به نظر می‌رسد هم سرمایه گذاران خرد و هم تحلیلگران وال استریت انتظار دارند طلا هفته خوبی را در بازارهای جهانی سپری کند.

به گزارش اکونگار به نقل از اقتصادنیوز؛ توانایی طلا برای حفظ سطح خود در بالای 1800 دلار و افزایش مقاومت در برابر 1850 دلار در هر اونس، فضای خوش بینانه‌ای را برای این فلز در بازار ایجاد کرده است.  به نظر می رسد هم سرمایه گذاران خرد و هم تحلیلگران وال استریت انتظار دارند طلا هفته خوبی را در بازارهای جهانی سپری کند.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، در این باره تصریح کرد: این هفته طلا نه تنها شاهد حرکت جدیدی است، بلکه با ادامه افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا می‌تواند به روند صعودی خود ادامه دهد.  این هفته بازدهی اوراق بهادار 10 ساله آمریکا به بالای 4 درصد رسید و بالاترین سطح خود از نوامبر 2022 را تجربه کرد. در عین حال، بازدهی دو ساله آمریکا نزدیک به 5 درصد است.

با این حال، هانسن خاطرنشان کرد که نرخ های سود نیز همچنان در حال افزایش هستند، که نشان می دهد نرخ تورم  در آمریکا همچنان یک نگرانی قابل توجه است.

او گفت: «قیمت طلا واقعاً باید به بالای 1885 دلار یا حتی 1900 دلار برسد قبل از اینکه شاهد علاقه صعودی جدید سرمایه گذاران باشیم. بدبینی‌ها نسبت به طلا در بازار کاهش چشمگیری یافته است، اما تا زمانی که سرمایه گذاران شیفته آن نشوند، بازار شروع به کار نخواهد کرد.»

این هفته، 19 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، 13 تحلیلگر، معادل 68 درصد، نسبت به بازدهی طلا در کوتاه مدت خوش‌بین، یک تحلیلگر، معادل 5 درصدنسبت به آن بدبین و  مابقی بازار کم‌نوسانی را پیش‌بینی کردند.

در نظرسنجی های آنلاین نیز 495 شرکت کردند. از این تعداد، 254 نفر معادل 51 درصد روند بازار را صعودی،. 145 نفر معادل 29 درصد این روند را نزولی و 96 شرکت‌کننده بازار هفته آتی طلا را کم‌نوسان ارزیابی کرده‌اند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان