پیش‌بینی تداوم روند نزولی طلا برای یک هفته دیگر

با بررسی نظر سنجی‌ها به نظر می‌رسد که تحلیل‌گران بر این باورند که روند نزولی طلا دست‌کم تا هفته آتی ادامه خواهد داشت.

به گزارش اکونگار به نقل از اقتصادنیوز؛ این پیش‌بینی‌ها در بازار طلا نشان می‌دهد که قیمت‌ها هنوز آماده حرکت به سمت بالاتر نیستند.  نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می دهد که تحلیلگران وال استریت در هفته جاری امیدی به بازدهی طلا ندارند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد بیشترین احساسات منفی را نسبت به طلا از اوایل سپتامبر نشان می‌دهند. در یک ویژگی جدید در نظرسنجی این هفته، از سرمایه گذاران خرده فروشی پرسیده شد که قیمت ها را تا پایان هفته کجا می بینند. میانگین قیمت برای هفته جاری 1811 دلار در نظر گرفته شده است.

این چشم انداز نزولی در حالی است که قیمت طلا پنجمین هفته خود را در محدوده منفی به پایان رساند. هر اونس طلا آخرین بار با 0.71 درصد کاهش نسبت به جمعه گذشته، 1816.50 دلار معامله شد.

به گفته تحلیلگران، افزایش مداوم  نرخ تورم آمریکا ، این انتظار را ایجاد می کند که فدرال رزرو سیاست های پولی تهاجمی خود را به مدت طولانی‌تری حفظ کند. این تغییر مداوم در نرخ صندوق های فدرال رزرو، بازده اوراق قرضه کوتاه مدت را به بالاترین سطح چند ساله سوق می دهد و حرکت جدیدی در دلار آمریکا ایجاد می کند.

این هفته، 20 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، 13 تحلیلگر معادل65 درصد  بازار طلا در کوتاه‌مدت را نزولی، دو تحلیلگر، معادل 10 درصد این روند راصعودی و بقیه نیز این روند را کم‌نوسان ارزیابی کرده‌اند.

در نظرسنجی آنلاین خرده فروشان نیز 596 نفر شرکت کرده‌اند. از این تعداد، 230 نفر معادل 39 درصد بازار طلا را صعودی، 253 معادل 42 درصد این روند را کاهشی و 113 شرکت‌کننده نیز این بازار را کم‌نوسان ارزیابی کرده‌اند.

نظرسنجی طلای کیتکو 6 اسفند

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان