اعلام قیمت بنزین / قیمت حامل‌های انرژی در بودجه مشخص شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: دولت در لایحه بودجه قیمت حامل‌های انرژی را ثابت در نظر گرفته بود لذا قیمت گازوئیل، بنزین و دیگر فرآورده‌ها در سال آینده همچون سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

به گزارش اکونگار به نقل از ایسنا، رحیم زارع در نشست خبری در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی بودجه سال آینده این است که کسری و نرخ تورم آن کمتر شده است.

وی اضافه کرد: دولت در لایحه بودجه قیمت حامل‌های انرژی را ثابت در نظر گرفته که کمیسیون تلفیق هم عینا آن را مصوب کرد بدان معنا که قیمت بنزین، گازوئیل و دیگر فرآورده‌های انرژی همچون سال ۱۴۰۲ خواهد بود و تغییری در نرخ قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده نخواهیم داشت.

اعلام زمان اجرای قطع سهمیه بنزین / تاکسی‌ها در اولویت

به گزارش«اکونگار»، بر اساس پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس دولت باید از خردادماه سال آینده به سرپرست خانوار‌های فاقد خودرو به ازای هر نفر، ماهانه ۱۵ لیتر سهمیه بنزین اعطا کند که این سهمیه از محل حذف سهمیه خانوار‌های دارای سه خودرو و بیشتر تامین می‌شود.

ایراد مرکز پژوهش‌های مجلس به موضوع بنزین در بودجه1403

بازوی پژوهشی مجلس در تازه‌ترین ارزیابی خود از لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اعلام کرد که بخش مربوط به هدفمندی یارانه‌ها علاوه بر ایرادات سال‌های قبل، دچار ایرادات تازه‌ای شده است و از نظر این نهاد کارشناسی، رای مجلس به احکام تبصره ۸ توصیه نمی‌شود. مرکز پژوهش‌ها در ادامه با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف بنزین و سایر ملاحظات، پیشنهاد کارشناسی خود مبنی بر اختصاص سهمیه قابل‌معامله بنزین به سرپرستان خانوار را ارائه کرد. بر این اساس، با توجه به عدم‌تحقق اهداف عدالت در توزیع یارانه‌ها، لزوم مدیریت مصرف و پیشگیری از قاچاق با شیوه توزیع فعلی یارانه بنزین، بازوی پژوهشی مجلس توجه به سیاست‌های غیرقیمتی در مورد ارائه بنزین با رویکرد بازتوزیع یارانه‌ها را پیشنهاد داده است.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد