مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:

تولید بیش از ۲۰ هزار مگاوات برق در نیروگاه‌های تجدیدپذیر آبفای قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از تولید بیش از ۲۰ هزار مگاوات ساعت برق در نیروگاه‌های تجدیدپذیر این شرکت خبر داد و گفت: این میزان انرژی معادل بیش از ۳۵ درصد از برق مصرفی تمام تأسیسات و تجهیزات آبفای استان است.

به گزارش اکونگار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو؛ حسن بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های واحد انرژی آبفای استان پرداخت و خرید دو اشتراک دیماندی و پنج اشتراک آمپری، تعویض و نصب 363 کیلووات خازن و استانداردسازی و بازسازی 12 دستگاه تابلو برق را از جمله اقدامات این واحد برشمرد.

او با اشاره به خرید 15 دستگاه تابلوی راه‌انداز از جمله 9 دستگاه تابلوی راه‌انداز از نوع سافت‌استارتر، گفت: به منظور راه‌اندازی تجهیزات برقی، 1500 متر شبکه فشار متوسط که 500 متر آن از نوع کابل خودنگهدار است به اجرا رسید.

بختیاری از تهیه و نصب سه دستگاه ترانسفورماتور 20 کیلوولت به منظور نیرورسانی‌ به چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ خبر داد و اجرای کمربند حفاظتی ترانسفورماتور برای 41 دستگاه ترانس را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه انرژی شرکت آب و فاضلاب برشمرد.

او در ادامه با اشاره به در دست اقدام بودن خرید 4 دستگاه دیزل ژنراتور با قدرت مجموع 1400 کاوا گفت: در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب با بهره‌گیری از 12 دستگاه دیزل ژنراتور با ظرفیت اسمی 6 هزار و 440 کیلووات، روزانه به مدت دو ساعت در طرح‌ مدیریت مصرف انرژی شرکت توزیع نیروی برق مشارکت و نسبت به کاهش مصرف برق اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به فعال بودن چهار نیروگاه خورشیدی در تأسیسات این شرکت با ظرفیت 345 کیلووات و دو نیروگاه آبی با ظرفیت 3.45مگاوات، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ‌ بر 20‌هزار مگاوات ساعت انرژی الکتریکی در نیروگاه‌های تجدید پذیر آبفای قم (آبی و خورشیدی) تولید می‌شود که این میزان معادل بیش از 35 درصد از برق مصرفی تمام تأسیسات و تجهیزات آبفا در استان است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان