مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز:

شبکه برق ایران در رتبه هفدهم دنیا از لحاظ رعایت موارد ایمنی است

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به اینکه وزارت نیرو از قدیمی ترین وزارت خانه های ایران است، گفت: شبکه برق ایران و به تبع آن تبریز از بهترین شبکه ها در دنیا است.

به گزارش اکونگار به نقل از توانیر؛ عباس حسامی در دیدار با نمایندگان سازمان آتش نشانی تبریز ضمن قدردانی از زحمات این قشر در تامین امنیت و حفظ مال و جان مردم گفت: فعالیت های آتش نشانی چنان گسترده است، که نمی توان تک تک برشمرد.

حسامی با بیان این مطلب گفت: شبکه برق ایران از لحاظ رعایت موارد ایمنی در رتبه هفدهم دنیا و دوم تا سوم خاورمیانه قرار دارد.

او با تاکید بر اینکه شرکت توزیع نیروی برق تبریز، تمامی استانداردهای روز دنیا را در بحث تامین برق و ایمنی رعایت می کند و تمامی الزامات برای عدم بروز حادثه (چه برق گرفتگی و چه آتش سوزی) در نظر گرفته می شود، اصلی ترین عامل آتش سوزی شبکه برق را ناشی از دستکاری توسط مشترکین عنوان کرد.

حسامی اضافه کرد: در اجرای هر پروژه، یک نفر ناظر خارج از مجموعه حضور دارد تا هیچ گونه اهمالی در فرایندها صورت نگیرد.

او با بیان اینکه ساختمان های نوساز که تحت نظارت سازمان مهندسی ساخته شده اند، از سطح ایمنی مناسبی در برابر آتش سوزی برخوردار هستند، مشکل اصلی منازل و ساختمان های قدیمی و کهنه ساخت را نبود استانداردهای لازم دانست و افزود: در ساختمان های کهنه ساخت هر آن ممکن است شاهد آتش سوزی ناشی از اتصال برق و... باشیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: در بیشتر موارد حوادث آتش سوزی کنتورها و پست های برق تبریز، ناشی از عامل بیرونی است، به عبارتی تجهیزات برق موجود در سطح شهر، منشأ آتش سوزی نیستند، بلکه پس از وقوع حوادث در اثر حرارت، طعمه حریق می شوند، با این حال متاسفانه در اکثر مواقع کارشناسان سازمان آتش نشانی، شبکه برق را به عنوان آغازگر حادثه اعلام می کنند.

او با اشاره به آتش سوزی 13 سال و سه سال پیش در بازار تاریخی تبریز تصریح کرد: مستندات موجود نشان می دهد که دلیل حادثه اتصالی برق نبوده، بلکه حرارت ناشی از آتش، منجر به سوختن کنتورها و پست های برق شده بود.

حسامی تاکید کرد: اگر قصور یا سهل انگاری همکاران برق، باعث بروز حادثه ای شود، قطعا ما پاسخگو هستیم، اما در موارد مشابه حادثه آتش سوزی بازار، که کوتاهی از سوی ما نیست، خواهشمندیم آتش نشانی تبریز قبل از اعمال نظر قطعی، کارشناسان برق تبریز را نیز در جریان بگذارد تا با ارائه مستندات علمی مشخص شود، منشأ حادثه چه بوده است.

او در پایان این دیدار خواستار افزایش تعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با شرکت توزیع نیروی برق تبریز در راستای آموزش رعایت موارد ایمنی به خصوص در انبار تجهیزات، پست ها و مناطق حساس شد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان