به زودی خط انتقال برق ایران به پاکستان به بهره برداری می‌رسد

با همت شرکت صانیر به عنوان مجری پروژه خط انتقال برق ۲۲۰ کیلوولت ایران به گوادر پاکستان بخش اول عملیات اجرایی این پروژه که بطول۳۰ کیلومتر می باشد، بزودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش اکونگار به نقل از شرکت صانیر، شمارش معکوس بهره‌برداری از خط انتقال برق ایران به گوادر پاکستان آغاز شده است.

شهروز حاجی قربانی مدیر پروژه پاکستان با اعلام این خبر گفت: با همت شرکت صانیر به عنوان مجری پروژه خط انتقال برق 220 کیلوولت ایران به گوادر پاکستان بخش اول عملیات اجرائی این پروژه که بطول30 کیلومتر می باشد، با وجود تمامی مشکلات از قبیل وقوع سیل در سایت پروژه و ناامن بودن محل اجرای پروژه بزودی به بهره برداری می رسد.

او افزود: امروز مورخ چهارم بهمن ماه عملیات نصب دکل شماره یک خط انتقال گوادر که میبایست به دکل موجود در خط انتقال ایران متصل گردد به اتمام خواهد رسید و در ادامه سیم کشی از این دکل به دکلهای بعدی انجام خواهد گرفت.

همچنین طی روزهای آتی نیز با استقرار نیروها در خاک ایران و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ایرانی نیز عملیات سیم کشی دکل شماره یک خط انتقال گوادر به دکل انتهایی خط انتقال مربوطه در ایران انجام خواهد شد. امید است خط انتقال گوادر پاکستان با وجود وقوع سیل اخیر در گوادر پاکستان و بسته شدن راههای دسترسی، تا تاریخ 8 بهمن ماه سال جاری تکمیل و با اعلام آمادگی از طرف شرکت توانیر و NTDC  و QESCO  برقدار شده و به بهره برداری برسد. 

شایان ذکر است با برقدار شدن و بهره برداری از این خط ضمن افزایش ظرفیت صادرات برق ایران به کشور پاکستان، بسیاری از مشکلاتی که در تامین برق مناطق روستایی در پاکستان وجود دارد مرتفع می گردد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان