«آریا» هت‌تریک کرد

شرکت پلیمر آریاساسول موفق شد برای سومین سال پیاپی رتبه اعتبار AA به‌عنوان بالاترین رتبه اعتباری ایران را کسب کند و معتبرترین شرکت ایران در این رتبه‌بندی باقی ماند.

به گزارش روابط عمومی شرکت پلیمر آریا ساسول، کمیته رتبه‌بندی اعتباری شرکت رتبه‌بندی پایا در دو سال گذشته رتبه اعتباری بلند مدت  AA، را به شرکت آریا ساسول تخصیص داده بود که  بر اساس بازنگری صورت گرفته، رتبه اعتباری بلندمدت AA  دوباره مورد تأیید قرار گرفت و این شرکت همچنان بالاترین رتبه اعتباری شرکت‌های ایرانی را در اختیار دارد، این شرکت توانسته برای چهارمین سال پیاپی بالاترین رتبه اعتباری را کسب کند.

 

دورنمای مثبت برای سهامداران

بر اساس این گزارش، شرکت رتبه‌بندی اعتباری «پایا» بر اساس بررسی داده‌های کمی، شامل صورت‌های مالی حسابرسی شده، نسبت‌های مالی مستخرج از آن، همچنین ویژگی‌های کیفی شامل ارزیابی‌های مربوط به فعالیت‌های شرکت، وضعیت حاکمیت شرکتی، محیط عملیاتی، تأمین مالی، وضعیت طرح‌ها، همچنین تحلیل فضای کلان اقتصادی، کسب و کار و صنعت مربوطه، رتبه اعتباری بلند مدت AA با دورنمای با ثبات و رتبه اعتباری کوتاه مدت A1+  را به شرکت پلیمر آریا ساسول (سهامی عام) تخصیص داد.

کمیته رتبه‌بندی اعتباری شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا در سال ۱۳۹۹ رتبه اعتباری بلندمدت AA- را به شرکت پلیمر آریا ساسول (سهامی عام) تخصیص داده بود. بر اساس بازنگری صورت گرفته، رتبه بلندمدت شرکت در سال 1400 به AA ارتقا یافت و در سال‌های 1401 و 1402 نیز این رتبه مجدداً مورد تأیید قرار گرفت.

در این طبقه از رتبه اعتباری بلندمدت، ظرفیت ایفای تعهدات مالی در سطح بسیار بالاست. همچنین دورنمای رتبه اعتباری «پایا» اظهارنظر در مورد مسیر احتمالی رتبه اعتباری در میان‌مدت است. دورنمای باثبات بدین معنی است که احتمالاً رتبه اعتباری در آینده قابل پیش‌بینی تغییر نخواهد کرد که حکایت از ثبات سرمایه‌گذاری و به تصویر کشیدن دورنمای مثبت برای سهامداران آریا دارد.

همچنین در این روند‌، تمامی تحلیل‌های کمی بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی‌شده و یادداشت‌های همراه آن و سایر اطلاعات ارائه‌ شده از سوی شرکت پلیمر آریا ساسول (سهامی عام) انجام شده است.

 

صدرنشینی آریا در گزارش 1402

گزارش‌های رتبه‌بندی منتشر شده از سوی پایا نشان می‌دهد پیش از این هیچ شرکتی موفق به کسب این درجه اعتباری نشده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی شرکت، در رتبه‌بندی اعتباری پایا در سال 1402، گروه توسعه مالی مهر آیندگان رتبه AA-  و شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تأمین رتبه A+ و شرکت‌های بهمن دیزل، تولیدی فولاد سپید فراب کویر و گروه توسعه اقتصادی پایندگان رتبه A- را به خود اختصاص داده‌‌اند.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان