آریاساسول ناشر برتر از نظر بورس شد

سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت پلیمر آریاساسول را با توجه به نقش‌آفرینی در راستای شفافیت اطلاعاتی، اجرای حاکمیت شرکتی و نقش‌آفرینی در توسعه بازار سرمایه از بین ۸۲۸ ناشر به‌عنوان ناشر برتر بازار سرمایه در سال ۱۴۰۱ انتخاب کرد.

به گزارش اکونگار و به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، محمدرضا حیدرزاده، مدیرعامل شرکت، ظهر امروز (22 مرداد 1402) در محل ساختمان سازمان بورس و اوراق بهادار، در حضور مدیران سازمان، به‌عنوان ناشر برتر مورد تقدیر قرار گرفت.

828 ناشر در سازمان بورس و اوراق بهادار به‌عنوان شرکت‌های سهامی عام ثبت شده‌اند که 10 ناشر به‌عنوان ناشر برتر انتخاب شدند و بر این اساس شرکت پلیمر آریاساسول در صدر این شرکت‌ها قرار گرفت.

این شرکت با نماد «آریا» در خرداد ۱۳۹۹ در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه شد و همواره تلاش داشته است که الزامات مربوط به اطلاع‌رسانی و حقوق سهامداران را به بهترین نحو رعایت کند.

افشای به‌موقع و پیش از موعد صورت‌های مالی 3، 6 ، 9 ماهه و سالانه 1401‌، گزارش هیئت مدیره، گزارش کنترل‌های داخلی، گزارش فعالیت ماهانه، برنامه زمان‌بندی پرداخت سود سهام، نداشتن بند شرط در گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی، نداشتن تخلف، ارائه اطلاعات قابل اتکا و .... از جمله شاخص‌های تعیین‌کننده شفافیت اطلاعاتی به‌شمار می‌رود که آریا با تعریف سیستم دقیق مالی، برنامه‌ریزی مناسب، همچنین افشای به‌موقع اطلاعات، یکی از شفاف‌ترین شرکت‌های بازار سرمایه به شمار می‌رود.

 

شفافیت سرلوحه گزارشات مالی

آریاساسول گزارشات مالی شفاف و پیش از موعدی را در سالی که گذشت ارائه کرده است و در این رابطه نیز یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها در حوزه‌ مالی به‌شمار می‌رود.

لازم به ذکر است صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به 29 اسفند 1401 این شرکت بدون بند شرط حسابرس در تاریخ 17 فروردین 1402 در سامانه کدال منتشر شد.

رعایت الزامات مربوط به دستورالعمل حاکمیت شرکتی از قبیل اکثریت غیرموظف اعضای هیئت مدیره، وجود حداقل یک عضو مالی بین اعضای هیئت مدیره و .... نیز از فاکتورهای تعیین اجرای حاکمیت شرکتی است.

شرکت آریاساسول در گزارش تفسیری ارائه شده به پیوست صورت‌های مالی سال مالی منتهی به 29 اسفند 1401 گزارش مفصلی در این رابطه در اختیار سهامداران قرار داده است.

 

آریا پیشگام در پرداخت سود نقدی مصوب مجامع

با افزایش تعداد فعالان در بازار سرمایه، همواره یکی از چالش‌های اصلی سهامداران، نحوه دریافت سود نقدی مصوب مجامع بود. آریا پیش از الزام استفاده تمامی ناشرین از سامانه سجام برای توزیع سود، نسبت به این موضوع مهم اقدام و تاکنون سود 1400 و 1401 را در کمترین زمان ممکن پس از برگزاری مجمع از طریق سجام پرداخت کرده است.

لازم به ذکر است که آریا در سال جاری اقدام به برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام در تاریخ  28 فروردین و تنها پس از 4 روز کاری سود سهام مصوب از طریق سجام را پرداخت کرد. 

همچنین آریا در راستای رفاه حال سهامدارانی که در سال‌های گذشته سجامی نبوده‌اند، در تاریخ 20 اردیبهشت اقدام به پرداخت سود سنوات گذشته از طریق سامانه سجام کرد.

همچنین، سودآوری مناسب و یکنواخت همواره یکی از ویژگی‌های سهام آریا طی سنوات اخیر بوده است که این موضوع با افزایش مستمر تولید، فروش، تنوع بخشی به سبد کالاهای عرضه شده در بازار، بازاریابی مناسب در سطح جهانی، یافتن استراتژی مناسب فروش، هچنین پیاده‌سازی پروژه‌های توسعه‌ای متعدد محقق شده است.

بازده بسیار خوب و ثبات قیمتی سهام آریا در زمان نوسانات بازار از یک سو و سودآوری یکنواخت صعودی و تقسیم حداکثری سود بلافاصله بعد از مجمع عمومی از سوی دیگر، باعث شده که سهامداران، این سهم را به‌عنوان سهمی بنیادی و جذاب بشناسند.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان