شرکت پالایش بندرعباس در مسیر زیان؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بر اساس گزارش ۳ ماهه پالایش نفت بندرعباس، تمامی شاخصه‌های مهم صورت‌های مالی این شرکت کاهشی بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار اکونگار، تمامی شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه این روزها اطلاعات و صورت‌های مالی 3 ماهه منتهی به 31/3/1402 خود را در کدال منتشر می‌کنند، به همین بهانه سراغ شرکت پالایش نفت بندرعباس رفته و با ارائه و مقایسه فعالیت‌های این دوره با دوره‌های مشابه به بررسی اطلاعات و صورت‌های مالی 3 ماهه منتهی به 31/3/1402 پرداخته‌ایم.

شرکت پالایش نفت بندرعباس در 3 ماهه نخست سال جاری تنها توانست حدود 60 هزار و 990 میلیارد تومان از محصولات پالایشی تولیدی خود درآمد کسب کند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 8 درصد افت داشته است. پس از کسر هزینه بهای تمام شده درآمدها، سود ناخالص 3 هزار و 738 میلیارد تومانی برای شبندر رقم خورد که کاهش 74 درصدی را در فصل بهار گزارش می‌کند.

پالایش نفت بندرعباس در بهار سال جاری تنها موفق به ثبت سود عملیاتی 3 هزار و 356 میلیارد تومانی شد که در مقایسه با بهار سال قبل 76 درصد کاهش را تجربه کرد؛ سپس با کسر هزینه های مالی و افزایش سایر درآمدهای سه ماهه نخست به سود عملیاتی، سود فصل بهار شرکت به دست آمد که بر این اساس شبندر توانست در پایان بهار بالغ بر 3 هزار و 70 میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که در مقایسه با سال گذشته حدود 73 درصد کاهش داشته است.

حاشیه سود ناخالص در این دوره 6 درصد، حاشیه سود عملیاتی 5 درصد و حاشیه سود خالص 5 درصد است. گفتنی است که حاشیه سود خالص شبندر نسبت به سال مالی گذشته 12 درصد کاهش و حاشیه سود ناخالص نیز 15 درصد افت داشته‌اند. شرکت پالایش نفت بندرعباس در بهار سال جاری موفق به تحقق 229 ریال سود خالص به ازای هر سهم شد. سود محقق شده هر سهم در بهار 1401 عدد 844 ریال بود که اکنون شاهد کاهش 73  درصدی است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان