نفت بندرعباس ۲۰۰ تومان سود داد

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پالایش نفت بندرعباس ۲۸ تیر ۱۴۰۲ با حضور ۳۶/ ۷۵درصدی سهامداران برگزار شد و پس از تصویب صور‌ت‌های مالی، با رای اکثریت سهامداران، مبلغ ۲۰۰۰ ریال سود قابل تقسیم هر سهم برای سال منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۱ تخصیص یافت.

به گزارش اکونگار و به نقل از دنیای اقتصاد، بر اساس این گزارش مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پالایش نفت بندرعباس پیرو آگهی مندرج در روزنامه‌‌‌های کثیرالانتشار اطلاعات و دنیای اقتصاد در حضور ۳۶/ ۷۵درصدی سهامداران، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و بازرس قانونی شرکت در محل پالایشگاه نفت بندرعباس برگزار شد و به منظور اطلاع دیگر سهامداران از روند برگزاری مجمع، با اقدامات مناسب و فراهم‌‌‌سازی بسترهای لازم، این مجمع از طریق فضای مجازی، به صورت زنده پخش شد.

در ابتدای این مجمع مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گزارشی از عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۱ در فرآیند تولید، حجم تولیدات، صورت‌های مالی، طرح‌‌‌های اجرا شده و در حال اجرا در راستای توسعه پالایشگاه ارائه کرد.

آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص طرح ملی ارتقای کیفیت محصولات سنگین و پیشرفت طرح، بهره‌برداری از ۶ مخزن جدید ذخیره‌سازی فرآورده‌‌‌های نفتی در بهمن سال گذشته، اقدامات صورت گرفته برای تامین خوراک نفت خام پالایشگاه از طریق انشعاب خط لوله گوره– جاسک، حمایت از توان و ساخت داخل به منظور تامین قطعات مورد نیاز، طرح‌‌‌های اجرا شده در رابطه با مدیریت انرژی و حفاظت و صیانت از محیط‌زیست، طرح‌‌‌های اجرا شده در زمینه مسوولیت‌‌‌های اجتماعی از جمله آخرین روند ساخت بیمارستان تخصصی کودکان بندرعباس، اورژانس جاده‌‌‌ای و دیگر اقدامات و مشارکت‌های صورت گرفته در این بخش از مهم‌ترین بخش‌های گزارش دکتر هاشم نامور بود.

در ادامه گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت در خصوص صورت‌های مالی و عملکرد شرکت قرائت شد و مجمع بر اساس گزارش مذکور تکالیف را مشخص و صورت‌‌‌های مالی شامل صورت سود و زیان، صورت تغییرات در حقوق مالکانه و جریان‌های نقدی شرکت برای سال منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ را تصویب کرد.

در رابطه با سود قابل تقسیم نیز مجمع با توجه به الزامات قانونی بند (ر) تبصره (یک) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مبنی بر اختصاص ۴۰‌درصد سود خالص سالانه شرکت‌های پالایشی به حساب اندوخته قانونی برای اجرای طرح‌‌‌های کیفی‌‌‌سازی با اولویت کاهش نفت کوره و لزوم تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه مقرر کرد ۴۰‌درصد سود به سرفصل سایر اندوخته‌‌‌ها تخصیص یابد و ۲۰۰۰ ریال نیز به ازای هر سهم سود بین سهامداران تقسیم و بقیه نیز به حساب اندوخته انباشته منتقل شود.

همچنین بر اساس تصمیم مجمع موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و موسسه حسابرسی بهمند به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی علی البدل شرکت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۱ تعیین شد. گفتنی است در تصمیمات مجمع عمومی روزنامه‌‌‌های اطلاعات و دنیای‌اقتصاد به عنوان روزنامه‌‌‌های کثیرالانتشار برای درج آگهی‌‌‌های قانونی شرکت معرفی شدند.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان