ورود سه برند برای پیگیری چالش‌های پتروشیمی آبادان

مدیرعامل پتروشیمی آبادان گفت: مثلث تاپیکو، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هلدینگ خلیج فارس در پی حل مشکل پتروشیمی آبادان هستند.

به گزارش اکونگار به نقل از بازار؛ امید بچاری مدیرعامل پتروشیمی آبادان گفت: تمام توان خود را به کار گرفته ایم تا مزد حمایت ها و صبوری سهامدارانمان را بهزودی ادا کنیم.

او افزود: پتروشیمی آبادان با قدرت به مدار تولید بازگشته است؛ سهامداران نگران نباشند، به روزهای خوبمان به زودی باز خواهیم گشت.

مدیرعامل پتروشیمی آبادان تاکید کرد: در حالی خبر خوب بازگشت پتروشیمی آبادان به چرخه تولید منتشر شده که این شرکت پس از ۳ ماهه وقفه طاقت فرسا و نگران کننده مجددا دست به تولید زده است.

بچاری ادامه داد: با همت و حمایت ویژه هلدینگ های بزرگ کشور(تاپیکو و خلیج فارس) و شرکت ملی صنایع پتروشیمی مشکل تامین EDC (اتیلن دی کلراید) مورد نیاز پتروشیمی آبادان رفع شده و با پا در میانی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) این خوراک حیاتی در اختیار آبادانی ها قرار گرفته است و آنها دو محصول خود PVC S۷۰ و PVC S۵۷ با کاربری در تولید لوله و اتصالات،روکش سیم و مواردی مشابه) در بورس عرضه کرده اند.

او گفت: متخصصین مجتمع پتروشیمی آبادان پیش از وقفه در تولید، با هدف افزایش رضایت مشتریان و به منظور رفع مشکل رطوبت موجود در مواد تولیدی و بهبود بسته بندی تعمیرات اساسی خود را با موفقیت به انجام رساندند.

مدیرعامل پتروشیمی آبادان تصریح کرد: این شرکت پروژه بزرگ تولید آکریلونیتریل را به زودی به کمک پتروشیمی مارون و با تامین خوراک پروپلین از پالایشگاه آبادان کلنگ زنی خواهد کرد.

بچاری خاطرنشان کرد: پتروشیمی آبادان در سال ۴۸ به منظور تولید سالانه ۲۰ هزار تن پی وی سی، ۱۰ هزار تن دودسیل بنزن و ۲۴ هزار تن سود سوز آور به بهره برداری رسیده و تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است. مطمئنا شرکتی که از غبار ویرانی های جنگ تحمیلی با قامت افراشته بازگشته، می تواند بار دیگر کمر راست کند و به رویای چندین ساله خود یعنی رسیدن به ظرفیت تولید ۱۱۰ هزار تن پی وی سی در سال دست یابد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان