عملکرد ۹ ماهه پتروشیمی بوعلی سینا

درآمد حاصل از فروش شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در ۹ ماهه سال جاری ۳۸۹۸۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به ۳۶۳۸۷ میلیارد تومان فروش مدت مشابه سال گذشته رشد بسزایی داشته است و از آنجایی که در آذر ماه امسال فروشی ۵۳۹۲ میلیارد تومانی را ثبت کرده پیش بینی ادامه روند صعودی در تولید و فروش بوعلی دور از انتظار نیست.

به گزارش اکونگار به نقل از  عصر اقتصاد؛ پتروشیمی بوعلی سینا با نماد بوعلی این روزها در معاملات بازار سرمایه مورد توجه قرار دارد به طوری که در سه ماهه گذشته حدود ۱۷ درصد بازدهی مثبت داشته است و آنهم در شرایطی که بازار سهام روندی اصلاحی داشته است و هم اکنون از نظر تکنیکال قیمت سهم در محدوده حمایتی قرار دارد.

از طرف دیگر گزارش های این شرکت حکایت از این دارد که در بخش بنیادی هم عملکرد خیلی خوبی داشته است به طوری که در شش ماهه به ازای هر سهم ۴۲۶ تومان سود ساخته در حالی که در مدت مشابه سال گذشته سود هر سهم ۲۶۰ تومان بوده است.

همچنین این شرکت در ۹ ماهه امسال ۲۷۰۳۴ میلیارد تومان محصول به بازار داخلی فروخته است که ۳۴۱۱ میلیارد تومان آن مربوط به آذر ماه بوده که نشان می دهد که بیشتر از میانگین عملکرد ماهانه در آذر ماه فروش داشته است.

از طرف دیگر عملکرد ۹ ماهه امسال در بازار داخلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است، چراکه در پایان آذر ماه سال ۱۴۰۱ این شرکت توانسته بود به فروش ۱۸۸۳۴ میلیارد تومان برسد که تقریبا ۳۰ درصد کمتر از فروش امسال بوده است.

البته در فروش صادراتی به دلیل رکود بازار جهانی و همچنین تغییر سیاست های داخلی در زمینه قیمت ارز و … باعث شده که میزان فروش صادراتی شرکت از ۱۷۵۵۳ میلیارد تومان پایان آذر ماه سال گذشته به ۱۱۹۵۱ میلیارد تومان در پایان آذر ماه امسال برسد و از آنجایی که در آذر امسال فروش صادراتی شرکت به ۱۹۸۰ میلیارد تومان رسیده که بیشتر از ماه های دیگر سال جاری است شرایط برای جبران فروش صادراتی شرکت فراهم شده است و پیش بینی می شود درآمد شرکت از این محل تا پایان سال افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد.

در مجموع درآمد شرکت در ۹ ماهه سال جاری ۳۸۹۸۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به ۹ ماهه سال گذشته که ۳۶۳۸۷ میلیارد تومان بوده رشد داشته است، همچنین در آذر ماه این شرکت توانسته فروشی ۵۳۹۲ میلیارد تومانی داشته باشد که نه تنها نسبت به میانگین ماهانه سال گذشته رشد داشته نسبت به عملکرد امسال هم رشد قابل توجهی داشته است و حتی می توان بیش از ۲۰ درصد نسبت به میانگین فروش امسال رشد بیشتری داشته است.

بر مبنای همین عملکرد شرکت در یک سال گذشته همچنان تقاضا برای خرید سهام شرکت بالا بوده به گونه ای که از آذر سال گذشته تاکنون این شرکت توانسته حدود ۹۰ درصد بازدهی مثبت داشته باشد و از طرف دیگر این سهم در مجمع عمومی به ازای هر سهم ۵۶۰ تومان سود نقدی توزیع کرده که معادل ۹۹/۵ درصد از مجموع سود شرکت بوده است.

با توجه به اینکه شرکت به تازگی تعمیرات اساسی واحد پیش خوراک را به پایان رسانده است و هم اکنون این خط تولید در مدار قرار دارد پیش بینی می شود در ماه های آینده روند رشد تولید و فروش ادامه داشته باشد و حتی شرکت بتواند سود بیشتری نسبت به سال گذشته بین سهامداران توزیع کند.

در حال حاضر بازار سرمایه با روند اصلاحی مواجه شده و اگر بار دیگر پول های جدید وارد بازار شود به طور قطع وارد نمادهایی خواهد شد که عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته ثبت کرده اند به همین دلیل نماد بوعلی جزو واچ لیست سرمایه گذارانی قرار دارد که منتظر سیگنال جدید بورس هستند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان