فولادهای با ارزش افزوده بالا در گرداب قوانین لحظه‌ای صادرات

مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس گفت: در حالی که مطالعه‌ای در دانشگاه هاروارد نشان داد مزیت صنعت فولاد ایران در تولید فولادهای با ارزش افزوده بالاتر است اما باید گفت قوانین لحظه‌ای صادرات، پاشنه آشیل توسعه فولادهای با ارزش افزوده بالا است.

به گزارش اکونگار به نقل از معدن ۲۴؛ احسان دشتیانه، مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس در پنل اول دهمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس گفت: در تولید فولادهای با ارزش افزوده بالا باید نگاهمان به بازارهای صادراتی باشد.

او الزامات این مهم را دانش فنی، نیروی انسانی متخصص، دسترسی به انرژی، توجه به زنجیره فولاد و توجه به مناطق جغرافیایی برشمرد.

دشتیانه ادامه داد: در آینده بیشترین منطقه مصرف فولاد در جنوب شرق آسیا خواهد بود که تاکنون تحت تاثیر تحریم‌ها نبوده است.

او افزود: در کشورمان هر روز قواعد صادراتی عوض می‌کند و نگاه حاکمیت ضد صادرات است.

مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس به طور مثال به نهضت ملی مسکن اشاره کرد که مسئولان مربوطه برای توجیه اشتباه خود مشکلات را به گردن سیمان و فولاد می‌اندازند، این در حالیست که مصرف فولاد بین ۴۰ تا ۶۰ کیلوگرم در هر متر مربع ساختمان سازی است.

دشتیانه تصریح کرد: امروز در تامین زیرساخت‌های برق و گاز برای تولید فولاد با مشکلاتی مواجه هستیم.

در پنل نخست با عنوان «جایگاه فعلی ایران در صنعت فولادهای با ارزش افزوده بالا، نیازسنجی برای نیاز داخل و امکان صادرات و چالش های پیش رو» هفت کارشناس به بحث و گفت وگو  پرداختند.

بهمن تجلی زاده، مدیر این پنل بود که با حضور احسان دشتیانه، مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس، حمدالله دهقانی، مدیر دفتر فنی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، بهادر احرامیان، عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، محمدحسین ثقفی، مدیر تولید مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد، مرتضی علی‌اکبری، مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات و محمد جابریان، رییس هیات مدیره انجمن نوردکاران ایران و مدیرعامل فولاد رومینا جنوب در آن به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان