بازار مسکن به رنگ مشکی درآمد

فایل‌های ملکی عرضه شده برای فروش تا پایان ماه ابتدایی سال به سه رنگ قرمز، سبز و مشکی رنگ بندی می شد اما اکنون رنگ همه فایل ها مشکی شده است.

به گزارش اکونگار، به نقل از اکوایران، در حالی که تا پیش از شروع دومین ماه از اولین فصل سال، بازار فایل‌های ملکی ترکیبی از فایل‌های قرمز(بالاتر از متوسط قیمت منطقه)، سبز(پایین‌تر از قیمت منطقه) و مشکی(در محدوده متوسط قیمت منطقه) بود؛ هم‌اکنون تمام فایل‌های خریدوفروش و رهن واجاره در برخی پلتفرم‌های خریدوفروش مسکن مشکی شده است.  

خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ از خرداد منتظر این تغییر باشید

این در حالی است که فایل‌های عرضه شده تابه 30 فروردین شامل هر سه رنگ بوده و خروجی قیمت‌گذاری مالکان بدین شکل یکسان و در محدوده متوسط قیمت منطقه نبوده است.

مشاهدات ما نشان می‌دهد برخی از این فایل‌های عرضه شده درحالی به رنگ مشکی درآمده که با قیمتی بالاتر از متوسط منطقه قیمت‌گذاری شده و برخی از این فایل‌هایی که پیش از این به رنگ سبز عرضه می‌شد هم‌اکنون در محدوده میانگین قیمت ملک‌های مشابه منطقه عرضه شه است.

پیش از این، رنگ‌بندی فایل‌های مسکن این پلتفرم‌ها به خریداران و فروشندگان ملکی قدرت پیش‌بینی قیمت‌ها را می‌داد اما هم‌اکنون این امکان را سخت کرده است.

در محله نیاوران، برای واحدی 260 متری و نوساز، 78 میلیارد تومان و  در محله آجودانیه، برای واحدی 250 متری و 21 سال ساخت، 42 میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

در ملاصدرا، آپارتمانی 150 متری و 13 سال ساخت، 24 میلیارد تومان و در ولیعصر، برای آپارتمانی 190 متری و 17 سال ساخت، 30 میلیارد تومان تعیین شده است.

photo_2024-04-23_23-15-14

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان