رکوردشکنی درآمد ال‌جی؛ غول کره‌ای در سال طلایی

ال‌جی گزارش اولیه‌ی نتایج دستاوردهای مالی سه‌ماهه‌ی چهارم و سود سالانه برای سال ۲۰۲۳ را اعلام کرده است.

به گزارش اکونگار به نقل از زومیت؛ بر اساس بیانیه‌ای که غول کره‌ای برای زومیت ارسال کرد، درآمد سال گذشته‌ی ال‌جی به عدد ۸۴ تریلیون وون (۶۴ میلیارد دلار) و سود سالانه‌ی این شرکت به ۳٫۵ تریلیون وون (۲٫۷ میلیارد دلار) رسیده که برای سومین سال پیاپی، توانسته است رکورد درآمد سالیانه‌ی خود را با سود ثابت ۱۳ درصد در سال بشکند.

عامل اصلی رشد درآمد ال‌جی را می‌توان به گسترش کسب‌وکار این شرکت در بخش‌های B2B (هدف‌ قرار دادن مشتریان تجاری) و ورود به عرضه‌ی خدمات پلتفرم‌محور مربوط دانست که موجب ثبات سودآوری ال‌جی شده است.

تولیدات ال‌جی در بخش لوازم خانگی و HVAC (سیستم‌های سرمایش، گرمایش و تهویه‌ی مطبوع) نیز سهم عمده‌ای از درآمد ال‌جی (حدود ۲۲ میلیارد دلار) را به خود اختصاص می‌دهند.

پیش‌بینی می‌شود که درآمد سالانه‌ی شرکت زیرمجموعه‌ی ال‌جی در ساخت تجهیزات خودرو که بیش از ۱۰ سال از تأسیس آن می‌گذرد، از ۱۰ تریلیون وون (۷٫۶ میلیارد دلار) بیشتر و به یکی از زیرمجموعه‌های اصلی کسب‌وکار ال‌جی تبدیل شود، زیرا نرخ رشد متوسط این کسب‌و‌کار در یک‌ سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.

تولیدکننده‌ی مطرح کره‌ای یخچال و تلویزیون و ماشین لباسشویی قصد دارد تمرکز خود را بر تولید خودروهای برقی مبتنی بر نرم‌افزار، ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی و رباتیک بیشتر کند و به‌سمت یکپارچه‌سازی و ارائه‌ی راهکارهای به‌هم‌پیوسته حرکت کند.

در نمایشگاه CES امسال، شاهد عرضه‌ی محصولات متنوعی از انواع لوازم خانگی و مانیتور و تلویزیون تا ربات‌ هوشمند، خانه‌ی متحرک و خودرو از ال‌جی بودیم که فناوری‌های جذابی را به نمایش گذاشته بود.

یکی از اقدامات مهم ال‌جی، گسترش به‌روزرسانی سیستم‌عامل webOS بود که علاوه بر دربرگرفتن بسیاری از مدل‌های تلویزیون ال‌ جی که بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه را در سراسر جهان شامل می‌شود، به مانیتور ال جی و سیستم سرگرمی داخل خودرو نیز گسترش پیدا کرده است.

نکته‌ی مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که اعداد ذکرشده نشان‌دهنده‌ی میزان درآمدهای تلفیقی بر اساس استانداردهای گزارش مالی بین‌المللی کره‌ی جنوبی، به‌صورت محاسبات اولیه هستند که پیش از اعلام نتایج مالی نهایی توسط ال‌جی ارائه شده‌اند.

نتایج نهایی (شامل سود خالص در سال ۲۰۲۳ و مدیریت عملکرد هریک از شرکت‌های زیر مجموعه‌ی ال‌جی) تا پایان ژانویه (بهمن) به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان