دریافت گواهی‌نامه بین‌المللی EPD توسط یخچال‌های ال‌جی

ال‌جی الکترونیکس (LG) اعلام کرد یخچال پریمیوم این شرکت موفق به دریافت گواهی‌نامه زیست‌محیطی شد.

به گزارش اکونگار به نقل از ال کا ایران؛ ال‌جی الکترونیکس (LG) اعلام کرد یخچال پریمیوم این شرکت (مدل‌های 600 لیتر)* موفق به دریافت گواهی‌نامه زیست‌محیطی International Environmental Product Declaration (EPD) شد. با در نظر گرفتن دریافتEPD  از کشور نروژ در سال گذشته این دومین باری است که این محصول گواهی‌نامه بین‌المللی EPD دریافت می‌کند. سیستم بین‌المللی EPD به منظور اندازه‌گیری اثرات مخرب زیست‌محیطی یک محصول در کل چرخه عمر آن شامل تولید، حمل و نقل، توزیع، مصرف و بازیافت طراحی شده است.

گواهی‌نامه بین‌المللی EPD  اطلاعات دقیق و شفافی را در خصوص اثرات هر محصول بر روی زمین برای مشتریان فراهم می‌کند و به آن‌ها در انتخاب دستگاه‌هایی که از زندگی پایدار حمایت می‌کنند کمک می‌کند. محصولات بر اساس استاندارهای بین‌المللی ارزیابی می‌شوند و مشتریان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر در خصوص این استانداردها به وبسایت رسمی EPD مراجعه کنند.

یخچال ال‌جی در 14 سپتامبر موفق به اخذ گواهی بین‌المللی EPD  در کشور ترکیه شد. این اولین باری بود که یک یخچال تولید شده توسط یکی از تولیدکنندگان جهانی لوازم خانگی توانست این گواهی خاص را دریافت کند. این یخچال بسیار کم‌مصرف، مصرف انرژی را با برخورداری از یک کمپرسور اینورتر خطی پیشرفته، عایق‌بندی در نصب و چرخه برودتی بهینه‌سازی شده به میزان قابل توجهی کاهش داده است. ال‌جی پیش‌بینی می‌کند که بهره‌وری انرژی منحصر به فرد این محصول در کنار افتخار دریافت گواهی EPD در نظر مصرف‌کنندگانی که به دنبال کاهش ردپای مصرف انرژی خانه خود هستند به عنوان یک ویژگی بسیار مثبت تلقی خواهد شد.

ال‌جی با تعهد به بهبود هر چه بیشتر مدیریت )ESG عملکرد شرکت ها در مقابل سازمان، اجتماع و محیط زیست) از سال 1995 تا کنون به صورت فعالانه‌ای محصولات خود را تحت “ارزیابی چرخه عمر (LCA)” قرار داده است و تمامی این ارزیابی‌ها را بر طبق استاندار بین‌المللی مربوطه یعنی ISO 14040 انجام داده است. ال‌جی برای افزایش اعتماد در میان مصرف‌کنندگان و سایر ذینفعان، اثرات نوآوری‌های خود شامل میزان انتشار کربن و اثرات آن‌ها بر روی گرمایش جهانی را به صورت شفاف در وبسایت رسمی خود و گزارش پایداری سالانه شرکت منتشر می‌کند. ال‌جی در سایر برنامه‌های اخذ گواهی‌های زیست‌محیطی بین‌المللی شخص ثالث مانند رده‌بندی ردپای کربنی (Carbon Footprint) به رهبری موسسه Carbon Trust  نیز شرکت می‌کند.

ال‌جی علاوه بر موارد بالا مجموعه‌ای از ابتکار عمل‌های پایداری-محور برای سال هدف 2030 را نیز به عنوان بخشی از برنامه اجرایی میان‌مدت و بلندمدت ESG خود تحت عنوان “برنامه زندگی بهتر 2030” دنبال می‌کند. این اقدامات شامل کاهش میزان انتشار کربن تا 20 درصد در مرحله مصرف محصول (در مقایسه با سال 2020)، استفاده از (مجموعاً)  ششصد هزار تن پلاستیک بازیافتی در تولید محصولات جدید خود و جمع‌آوری 8 میلیون تن لوازم خانگی قدیمی و فرسوده هستند. شرکت همچنین به پیروی از قوانین زیست‌محیطی عمده مانند مقررات طراحی محصول سازگار با محیط زیست برای تولید محصولات پایدار کمیسیون اروپا (ESPR) متعهد است.

Lyu Jae-cheol مدیرعامل شرکت راه‌کارهای تهویه مطبوع و لوازم خانگی ال‌جی الکترونیکس: “دریافت گواهی EPD اخیر نمادی از تعهد ال‌جی به حفاظت از محیط زیست و شفافیت است. ما برای تشویق مصرف‌کنندگان به اتخاذ تصمیم‌های مسئولانه‌تر برای خرید محصولات به اقدام برای دریافت گواهی‌های بیشتر برای محصولات سازگار با محیط زیست خود در کنار استفاده از فن‌آوری‌های نوآورانه برای به حداقل رساندن اثرات مخرب محصولات ادامه خواهیم داد.”

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان