موج محکومیت حمله به بیمارستان غزه / ۷۰درصد کشته‌شدگان کودک و زن هستند

در جریان حمله اسراییل به بیمارستانی در غزه، بش از ۵۰۰ نفر کشته شدند که واکنش سران کشورهای مختلف جهان را به دنبال داشت. این درحالی است که یک روز پس از جنایت اسراییل جوبایدن رییس جمهور آمریکا به دیدار نتانیاهو رفت.

به گزارش اکونگار، الجزیره اعلام کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و نمایندگان کابینه جنگی رژیم صهیونیستی وارد تل آویو شد. نتانیاهو شخصا به استقبال بایدن در فرودگاه رفت.

سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی فلسطین در بحبوحه تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه پس از عملیات طوفان الاقصی و چندین ساعت پس از حمله خونین این رژیم به بیمارستان غزه که شهادت بیش از ۵۰۰ غیرنظامی فلسطینی را به دنبال داشت، صورت می گیرد.

بایدن تنها به ابراز خشم و تاسف نسبت به این حملات وحشیانه که خشم و محکومیت جهانی را به دنبال داشت بسنده کرده و مدعی شده که از نتانیاهو در این باره توضیح خواهد خواست.

قرار بود بایدن از تل آویو راهی اردن شود تا در نشست چهار جانبه‌ای با رهبران اردن، مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین شرایط کنونی در فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دهد اما پس از حمله شب گذشته به بیمارستان المعمدانی غزه اردن این نشست را لغو کرد.

شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی دست به بمباران بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه زد و فلسطینیان از شدت بمباران‌ها و بی‌خانمان شدن به مدارس سازمان ملل در نوار غزه پناه آورده‌اند، اما این مدارس هم به وسیله رژیم صهیونیستی بمباران می‌شوند.

وزارت بهداشت غزه می‌گوید اشغالگران درحالی مرتکب قتل‌عام شدند که پیش از آن اطمینان داده بودند بیمارستان را بمباران نمی‌کنند. پر واضح است که جلوه‌ای از جنایاتی توسط رژیم اشغالگر در این بیمارستان انجام شده است و تعداد شهدای فلسطینی پس از قتل‌عام اخیر از ۳۰۰۰ تن فراتر رفت و تعداد زخمی‌ها نیز به ۱۱ هزار تن و مفقودی‌هایی که زیر آوار ماندند، به ۱۲۵۰ رسید و این در حالیست که ۷۰  درصد قربانی‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

در این میان معاون وزیر بهداشت فلسطین در نوار غزه از جامعه جهانی درخواست کرد تا مواضع خود را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی و محاکمه عاملان آن اتخاذ کنند.

رایزنی وزیر بهداشت با سازمان بهداشت جهانی برای ارسال دارو و اعزام گروه‌های درمانی به غزه

بدین منظور دکتر عین اللهی - وزیر بهداشت - در تماس تلفنی با دکتر احمد المنظری _ مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی خواستار ایفای نقش تاریخی این سازمان برای کمک به مردم بی‌دفاع غزه و فلسطین شد.

وی طی تماسی با «سلام زواوی» - سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران - با مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین به دلیل کشتار بی‌رحمانه برادران و خواهران مسلمان توسط رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی ابراز همدردی و تاکید کرد که سازمان بهداشت جهانی باید رسالت خود را برای کمک به مردم اعم از زنان و کودکان فلسطینی انجام دهد.

رایزنی هلال احمر ایران و مصر برای کمک به غزه

روسای جمعیت هلال احمر ایران و مصر نیز شب گذشته درباره ارسال محموله بشردوستانه به فلسطین، اولویت کمک‌ها، راه‌های ارسال و همچنین آمادگی هلال‌احمر ایران برای برپایی بیمارستان صحرایی در نزدیکی مرز غزه در مصر گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

پیر حسین کولیوند از همتای خود خواست تا برای ارسال اقلام زیستی و امدادی از طریق هوایی و دریایی، هماهنگی‌های لازم از سوی هلال‌احمر مصر با وزارت امور خارجه این کشور و مشخص کردن بندر مقصد و فرودگاه مدنظر انجام شود.

وی همچنین در تماس‌های تلفنی جداگانه با رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر، مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، روسای جمعیت هلال‌احمر در مصر، فلسطین، لبنان، اردن، سوریه، ترکیه، عراق و مدیر منطقه‌ مِنا فدراسیون، ضمن محکومیت شدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی و مردم بی‌پناه و غیرنظامیان فلسطین، خواستار اقدام فوری مجامع و نهادهای بشردوستانه بین‌المللی برای محکوم کردن این اقدام شنیع و فراهم کردن بستر ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.‌

تجمع پزشکان، پرستاران، کادر بهداشت و درمان و همچنین امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور

امروز نیز پزشکان، پرستاران، کادر بهداشت و درمان و همچنین امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر کشورمان با تجمع در میدان فلسطین ضمن اعلام حمایت از مردم فلسطین، نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

بیمارستان را گورستان بیماران کردند/جهان با پدیده‌ای فراتر از نسل‌کشی روبروست

رییس کل سازمان نظام پزشکی در تجمع کادر بهداشت و درمان و امدادگران و داوطلبان کشورمان با بیان اینکه شب گذشته رژیم صهیونیستی در غزه حمام خون راه انداخته و بیمارستان را تبدیل به گورستان کرد، گفت: همه آنچه که سال‌ها به عنوان حقوق بشر انسان‌گرای غرب بر توحش غربی‌ها نقاب زده بود، شب گذشته کنار زده شد.

لزوم بازگشایی گذرگاه رفح جهت ارسال کمک‌ها به غزه

وزیر بهداشت کشورمان در تجمع کادر بهداشت و درمان و امدادگران و داوطلبان کشورمان بر لزوم بازگشایی گذرگاه رفح جهت ارسال کمک‌ها به مردم مظلوم غزه تاکید کرد و گفت: در زمینه بازگشایی مرز رفح متاسفانه دولت مصر تاکنون همکاری خوبی نداشته است. هفته گذشته قاهره بودم و سعی کردم با وزیر بهداشت مصر جلسه داشته باشم که موفق نبودم. البته بعد از فاجعه حمله به بیمارستان فکر می‌کنم دولت مصر هم بیانیه دادند و جای امیدواری است که با فشار منطقه‌ای دولت‌ها و مردم مرز رفح بازگشایی شود و کمک‌ها به مردم برسد.

آمادگی برای ارسال بیمارستان‌های سیار و اعزام تیم پزشکی ایران به غزه

رییس جمعیت هلال احمر نیز در حاشیه این تجمع در گفت‌وگو با ایسنا نیز از آمادگی و رایزنی برای ارسال بیمارستان‌های سیار و اعزام تیم پزشکی ایران به غزه جهت مداوای مجروحان خبر داد و گفت: در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز یک کشتی و یک هواپیما آماده ارسال است.

هر نوع درخواست کشور از کادر درمان برای کمک به غزه را پاسخگو هستیم

دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز در این تجمع ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمله به غیرنظامیان و مراکز درمانی گفت: هر نوع درخواستی که کشور از ما به عنوان کادر درمان داشته باشد را پاسخگو خواهیم بود.

وی گفت:  مردم بی‌دفاع غزه برای اینکه از مملکت خودشان دفاع کنند مظلومانه مورد حمله قرار می‌گیرند. طبیعی است که همه مسلمانان جهان و بویژه مسلمانان منطقه نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهند. ما به لحاظ اخلاقی و دینی موظف هستیم که موضع خود به این حمله را نشان دهیم. سیاست کلان کشور از جمله وزارت بهداشت این است که حتما از مظلومین و مسلمانان بویژه زمانی که سلامت آنها در خطر است دفاع کند.

اتاق ایران فاجعه تروریستی بیمارستان المعمدانی را محکوم کرد

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با انتشار بیانیه‌ای فاجعه تروریستی شب گذشته رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را جنایت علیه بشریت دانست.

متن بیانیه اتاق ایران به شرح زیر است:

جنایات رژیم صهیونیستی در طول تاریخ اشغالگری و زورگویی به مردم مظلوم فلسطین سندی روشن علیه بشریت است. رژیم اشغالگر این بار با بمباران بیمارستان المعمدانی و به شهادت رساندن صدها تن از غیرنظامیان در غزه فاجعه تروریستی وحشیانه‌ای رقم زد که نه‌تنها وجدان‌های بیدار مسلمانان منطقه را به جوش‌وخروش برانگیخت که حتی تفسیرگران و مقامات غربی و اروپایی نیز به آن واکنش نشان داده‌اند و این جنایت را محکوم کرده‌اند.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از طرف فعالان بخش خصوصی ایران این فاجعه تروریستی و جنگ و تجاوز رژیم صهیونیستی را به‌شدت محکوم می‌کند و آن را به همه مردم مسلمان و غیرمسلمانی که قلبشان به درد آمده است، تسلیت می‌گوید.

جنایت، اشغالگری و فجایع تروریستی رژیم صهیونیستی، نه‌تنها موجب عقب‌نشینی و گذشت از حق طبیعی مردم مظلوم فلسطین نخواهد شد بلکه بیش از گذشته به انگیزه آن‌ها برای مقابله با ظلم خواهد افزود و پیروزی نهایی را به ارمغان خواهد آورد.

بیانیه سازمان نظام پرستاری ایران برای یاری رساندن به مظلومان فلسطین

سازمان نظام پرستاری بار دیگر  و در سومین موضع سازمانی خود به نیابت از پرستاران کل کشور با جمعیت ۳۰۰ هزارنفری اعلام کرد: بار دیگر جهانیان شاهد یکی از فجیع‌ترین و دردناکترین اقدامات سبوعانه رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان جنایتکار آن و در راس آن شیطان بزرگ  آمریکای جنایتکار هستند. قطعا این جنایت وحشیانه و ضد انسانی نباید بی‌پاسخ بماند و انتظار می‌رود که همه آزادگان جهان و به خصوص مدافعان حقوق سلامت و امنیت روانی کشورها، ضمن محکوم کردن این فاجعه کم سابقه انسانی، جوابی تاریخی و در خور به این ددمنشی‌ها داده و درس عبرت فراموش نشدنی به صهیونیست‌ها بدهند.

ثبت نام کادر درمان برای اعزام به غزه

محمد میرزابیگی - رئیس کل سازمان نظام پرستاری - نیز در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان و مراکز درمانی غزه، از آغاز پویش "مرهم غزه" برای ثبت‌نام اعزام کادر درمان برای کمک به مردم مظلوم فلسطین خبر داد.

این پویش مشترک تحت عنوان «مرهم غزه» از روز گذشته آغاز به کار کرده است که کسانی که آمادگی اعزام داشته باشند می‌توانند ثبت نام کنند که هر زمان اجازه ورود به غزه داده شود، اعزام انجام خواهد شد.

بنا بر اعلام رئیس کل سازمان نظام پرستاری، به محض بازگشایی سایت حدود ۵۰۰ نفر برای اعزام ثبت‌نام کردند و کادر درمانی باید از گروه‌هایی که بتوانند کار پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری انجام دهند و در واقع از نیروهای بالینی باشند که با بحث امداد و نجات باشند. همچنین اعلام شماره نظام پرستاری و یا نظام پزشکی در سایت مهم است.

درخواست رییس کل سازمان نظام پزشکی برای برپایی بیمارستان صحرایی در مصر و اردن

دکتر محمد رییس‌زاده  - رییس کل سازمان نظام پزشکی - نیز ضمن محکوم کردن بمباران اخیر، در واکنش به این جنایت اعلام کرد که بی‌صبرانه منتظریم تا زمینه‌های حضورمان در غزه و مرزهای اطراف آن فراهم شود تا هم به صورت مستقیم و هم در کشورهای همجوار، مجروحان را درمان کنیم.

وی همچنین از دستگاه دیپلماسی درخواست کرد تا زمینه‌های برپایی بیمارستان‌های صحرایی در مصر و اردن را فراهم کنند تا همکاران ما بتوانند به کمک‌رسانی و درمان مجروحان بپردازند و جلوی این فاجعه عظیم بشری گرفته شود.

صدای ضجه‌های مادران و گریه‌های کودکان غزه هنوز به گوش اعضای سازمان ملل نرسیده است؟

واکنش‌ها به این جنایت در فضای مجازی نیز گسترده بود:

انسیه خزعلی: معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری نیز در حساب کاربری خود در فضای مجازی حمله رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان و مراکز درمانی در غزه را محکوم کرد و نوشت: آیا هنوز صدای ضجه‌های مادران مظلوم فرزند از دست داده، نوزادان معصوم بدون مادر و گریه‌های حاکی از ترس کودکان خردسال از سرزمین غزه به گوش اعضای سازمان ملل نرسیده است؟‎.

علیرضا زاکانی - شهردار تهران - نیز در حساب کاربری خود در فضای مجازی ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه نوشت: «حمله جنون آمیز رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان المعمدانی اوج رذالت و توحش رژیم کودک کش را در مقابل چشمان مردم دنیا به نمایش گذاشت. رژیم صهیونیستی در خون کودکان مظلوم غزه و خشم مسلمانان جهان غرق خواهد شد.»

علیرضا نادعلی - سخنگوی شورای شهر تهران - نیز در حساب شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «فرمودند اگر جنایت کودک کشان غاصب بر ضد مردم مظلوم غزه ادامه یابد، نیروهای مقاومت بی تاب می شوند و کسی جلودارشان نخواهد بود. آقاجان بی تاب شدیم. ۱۰۰۰ شهید در یک بیمارستان را چگونه تاب بیاوریم؟»

تاکید سلاجقه بر لزوم اقدام عاجل کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی

علی سلاجقه - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست - ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب جعلی صهیونیستی در نوار غزه بر همبستگی کشورهای اسلامی و شکستن سکوت مجامع بین‌المللی درمقابل این جنایت تأکید و اعلام کرد: ما همصدا با دیگر وجدان‌های بیدار در سراسر جهان، ضمن محکوم کردن جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی، خواستار اقدام فوری کشورهای اسلامی همچنین اقدام عاجل مجامع بین‌المللی برای جلوگیری از نسل‌کشی فلسطینیان و پایان جنایات وحشیانه در غزه هستیم.

امید است سران کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی در اقدامی فوری درجهت خاتمه دادن به بمباران وحشیانه علیه مردم مظلوم فلسطین اقدام  و تلاش همه‌جانبه‌ای برای رفع محاصره نوار غزه آغاز کنند.

واکنش رئیس شورای اسلامی شهر تهران به جنایت رژیم صهیونیستی

مهدی چمران - رئیس شورای اسلامی شهر تهران - نیز در پیامی ضمن تسلیت شهادت بیش از ۱۰۰۰ شهروند فلسطینی، اقدام غیر انسانی و ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

در بخشی از پیام او آمده است:«فرمایشات امیدبخش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به ویژه در روزهای گذشته و هشدار به سران رژیم غاصب جهت پایان دادن به فجایع انسانی در غزه و تدابیر دولتمردان محترم در حمایت از آرمان فلسطین مورد تأیید آحاد مردم بوده و امیدواریم با همگرایی و وحدت سایر کشورهای اسلامی در مقابله با این رژیم اشغالگر، هر چه زودتر شاهد برگزاری جشن پیروزی فلسطین مظلوم و نابودی رژیم صهیونیستی از نقشه جهان باشیم.»

اطلاعیه آموزش و پرورش در محکومیت حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان غزه

وزارت آموزش و پرورش در محکومیت حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان غزه اطلاعیه‌ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: معلمان و دانش‌آموزان ایران اسلامی ضمن محکومیت این جنایت جنگی وحشیانه همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین به ویژه دانش‌آموزان غزه اعلام می‌دارند و از معلمان و دانش‌آموزان سایر کشورهای جهان می‌خواهند در مقابل این جنایت آشکار علیه انسانیت ساکت نمانند و از همه ظرفیت‌های ممکن برای محکومیت رژیم کودک‌کش صهیونیستی استفاده کنند.

آمادگی بهزیستی برای کمک به مردم فلسطین با استفاده از ظرفیتهای امدادی و مددکارانه

سازمان بهزیستی کشور به عنوان سازمانی حمایتی و امدادی، ضمن محکوم کردن جنایات سبعانه رژیم اشغالگر صهیونیست اعلام کرد که در قالب فعالیت‌های انسان‌دوستانه و بین‌المللی آماده است تا تمامی ظرفیت‌های تخصصی، امدادی، حمایتی و مددکارانه خویش را در جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین و به‌خصوص کودکان و نوجوانان و بازماندگان این جنایت عظیم به کار بندد.

در بخشی از این بیانیه آمده است «سازمان بهزیستی کشور به عنوان یک سازمان حمایتی و امدادی و به نمایندگی از صدها هزار نفر از کارکنان، مددکاران، مراقبان، مادریاران خویش، ضمن محکوم کردن جنایات سبعانه رژیم اشغالگر صهیونیست و برائت از حامیان و همراهان این رژیم منفور و ظالم، اعلام می‌دارد که در قالب فعالیتهای انسان‌دوستانه و بین‌المللی این آمادگی را دارد که تمامی ظرفیتهای تخصصی، امدادی، حمایتی و مددکارانه خویش را در جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین و بخصوص کودکان و نوجوانان و بازماندگان این جنایت عظیم به کار بندد.»

واکنش شورای عالی انقلاب فرهنگی: رژیم غاصب صهیونیستی با این جنایت وحشیانه، گور خود را کنده است

حجت الاسلام خسروپناه - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی - در واکنش به جنایت وحشیانه بیمارستان المعمدانی طی پیامی تأکید کرد که اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی و همه همکاران در قرارگاه علم و فرهنگ دبیرخانه، این حمله سنگدلانه را محکوم کرده و انزجار خود را از ظلم صهیونیست‌ها و همدردی خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام می‌دارند.

بیانیه کمیته‌امداد در محکومیت بمباران بیمارستان المعمدانی

کمیته امداد امام خمینی(ره) در بیانیه‌ای تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار وحشیانه زنان و کودکان فلسطینی و بمباران بیمارستان و به شهادت رساندن هزاران زن، مرد و کودک را به عنوان فاجعه هولناک قرن محکوم کرد.

در بخشی از متن این بیانیه آمده است: خوی درنده رژیم غاصب اسرائیل بار دیگر صحنه‌هایی دردناک و تاسف‌بار را در مقابل دیدگان جهانیان به تصویر کشیده است. صحنه‌هایی که وجدان‌های بیدار جهانیان را به قضاوت فرا می‌خواند تا برای تحقق حقوق طبیعی ملتی ستم‌دیده که ده‌ها سال تحت ظلم و جور و زیر شکنجه غاصبان صهیونیست کودک‌کش و حامیان جلّادش در راُس آنها آمریکا و انگلیس هستند، سکوت نکنند.

آمادگی سازمان اورژانس ایران برای اعزام آمبولانس و تیم‌های فوریت پزشکی به غزه

 جعفر میعادفر، رییس سازمان اورژانس کشور بر آمادگی اعزام تیم‌های فوریت‌های پزشکی و همچنین آمبولانس به غزه جهت ارایه خدمات اورژانسی و فوریتی به مجروحان جنایات اخیر رژیم صهیونیستی تاکید و ضمن بیان اینکه در صورت لزوم، می‌توانیم آمبولانس نیز در کنار نیروی انسانی اعزام کنیم اظهار کرد: اقدامی که شب گذشته رژیم غاصب صهیونیست انجام داد، نازی‌ها در جنگ جهانی دوم انجام ندادند و در پی این حرکت ددمنشانه، بیش از هزار نفر کودک، زن و سالمند در محل امن پیش بینی شده در بیمارستان جان باختند.

پیام فراجا در محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در غزه

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پیامی با اعلام انزجار از جنایت رژیم صهیونیستی در غزه از تمام نهادهای جهانی برخورد قاطع با عاملین و دستور دهندگان این جنایت را خواستار است.

لزوم ورود جدی کشورهای اسلامی به مسئله غزه

سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در محکومیت به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله نظامی به بیمارستان المعمدانی در شهر غزه گفت: آنچه که امروز نسبت به جنایت در غزه انتظار می رود ورود جدی کشورهای اسلامی است و نقش وزارت امور خارجه ایران در این خصوص قابل توجه می باشد و باید تلاش کند.

 موضوع فلسطین و آنچه که در غزه می‌گذرد موضوع اسلامی نیست و امروز هر انسانی که در سراسر دنیا اتفاقات و تصاویر منتشر شده را می بیند، متأثر می شود.

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان