سود ۴۴ میلیاردی تجلی از چادرملو و گلگهر

با برگزاری مجامع شرکت های معدنی و صنعتی چادرملو و معدنی و صنعتی گل گهر و تقسیم سود های به ترتیب ۸۹ و ۳۹ تومانی ۴۴ میلیارد تومان سود نصیب شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات شد.

به گزارش اکونگار و به نقل از معدن 24، معدنی صنعتی چادرملو ، سنگ آهن گل گهر ، معدنی صنعتی صبانور ، سنگ آهن گهر زمین ، فولاد امیر کبیر کاشان و ملی مس ایران از مهمترین سرمایه گذاری های بورسی تجلی به شمار می روند. اخیرا مجمع عمومی عادی دو شرکت کچاد و کگل برگزار شد و هریک به ترتیب ۸۹۰ و ۳۹۰ ریال سود تقسیم کردند. درآمد تجلی از محل سود دریافتی ۴۴میلیارد تومان محاسبه شده است.

گفتنی است که سود تقسیمی شرکت های کنور ، کگهر ، فجر و فملی هنوز مشخص نشده و مجامع این شرکت ها در روز های آتی برگزار خواهد شد.

بنابر گفته های مدیر عامل شرکت ، سه پروژه فولاد سرمد ، گندله سازی صبا امید و فولاد شرق خراسان در سال ۱۴۰۳ به بهره بردای خواهند رسید. اطلاعات پروژه های مذکور به شرح زیر می باشد:

۱) ظرفیت پروژه فولاد سرمد به شرح ۶۰۰ هزار تن فولاد ، ۱.۲ میلیون تن آهن اسفنجی و ۴۵۰ هزار تن میلگرد است. تجلی مالک ۴۸درصد این پروژه می باشد.

۲) گندله سازی صبا امید غرب خاورمیانه با ظرفیت ۹۲۰ هزار تنی که ۳۰درصد سهام آن د ر اختیار تجلی می باشد.

۳) فولاد شرق خراسان با ظرفیت ۲.۵ میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن که تجلی مالک ۳۵درصد آن می باشد.

۴) آهن اسفنجی فولاد کردستان به ظرفیت ۱.۶ میلیون تن در سال که تجلی مالک ۲۰درصد آن می باشد. این پروژه در سال ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد رسید.

شرکت به شدت در حال توسعه است ، از زمان تاسیس تا کنون تعداد شرکت های زیرمجموعه ۵ برابر شده است ( از ۳ به ۱۶ ) و اکثر پروژه های شرکت ظرف ۲ الی ۳ سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

سودآوری شرکت های زیرمجموعه درکنار طرح های سرمایه گذاری در حوزه مواد نادر خاکی ( بخصوص ماده ارزشمند لیتیوم ) این شرکت را به یکی از پرپتانسیل ترین های بازار سرمایه تبدیل کرده است ؛ چرا که موارد فوق تاثیر شگرفی بر سود آوری تجلی و شرکت مادر یعنی ومعادن در سال های آتی خواهد داشت.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان