افتتاح طرح «استکر ریکلایمر» در صبا فولاد خلیج فارس

در مراسمی طرح «استکر ریکلایمر» به ‌‌‌منظور تغذیه مخزن روزانه خط تولید کارخانه صبا فولاد خلیج‌فارس افتتاح و عملیات اجرایی طرح توسعه این کارخانه با اشتغال‌زایی بیش از ۴۰۰نفر آغاز شد.

به گزارش اکونگار به نقل از اقتصادنیوز؛ هدف از اجرای طرح «استکر ریکلایمر» انباشت و برداشت گندله به صورت مکانیزه است که با سرمایه‌گذاری ۶میلیون یورو در زمینی به مساحت ۳۵هزار مترمربع و با ظرفیت یک‌هزار و ۵۰۰ تن بر ساعت و میزان اشتغال‌‌‌آفرینی مستقیم برای ۲۰ نفر اجرایی شد.

از ویژگی‌‌‌های این طرح می‌توان به انباشت و برداشت یکنواخت، استفاده بهینه از کل فضای موجود پارک، زیبا‌سازی دپوها و محیط انباشت و برداشت، سرعت عمل در انباشت و برداشت متریال، جلوگیری از آسیب‌زدگی به محیط‌زیست، اشاره کرد.

بالا بردن سطح کیفیت انباشت و برداشت، پیشگیری از آسیب‌‌‌های زیست‌‌‌محیطی (گرد و غبار و نشتی‌های مختلف)، حذف هزینه‌‌‌های اضافی انباشت و برداشت و بهره‌‌‌مندی ایمنی کارکنان در هنگام انباشت و برداشت نیز از مزایای طرح به شمار می‌رود.

عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه صبا فولاد خلیج‌فارس نیز پس از ۱۳ سال و با حضور استاندار هرمزگان، با احداث واحد احیای مگامدول شماره ۲ تولید بریکت گرم (HBI) آغاز شد.

این طرح با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون یورو و ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۶۰ هزارتن بریکت گرم (HBI) در سال، در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مدت زمان ۲۴ ماه اجرایی می‌شود.

میزان اشتغال‌زایی مستقیم این طرح ۴۰۰ نفر است و برای ۵هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال خواهد کرد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان