صنعت دارو، چشم به راه نوشداروی «ارز»

مدیرعامل گروه داروسازی جابرابن حیان با انتقاد از کندی شرایط تامین ارز مورد نیاز شرکت‌های داروسازی گفت: در چند وقت اخیر، روند تامین ارز بسیار کند و زمان‌بر شده اس

به گزارش اکونگار، به نقل از روابط عمومی  گروه داروسازی جابرابن حیان،  شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا به عنوان یک هلدینگ چندرشته‌ای زیرمجموعه بانک ملی ایران فعالیت می‌کند و در حوزه‌های مختلفی همچون داروسازی، کشاورزی، خدماتی، صنعتی و ساختمانی اقدامات متعددی را انجام داده است. این شرکت همچنین ارزش‌آفرینی پایدار برای ذینفعان از طریق تثبیت مالکیت ارتقاء بهره‌وری و بهبود عملکرد شرکت‌ها به ویژه در شاخص‌های سودآوری و در نهایت تسریع فرآیندهای مبتنی بر واگذاری و خروج از بنگاه‌های تحت مالکیت با توجه به الزامات قانونی و تکالیف ابلاغی را وظیفه اصلی خود می‌داند.

در همین راستا حرکت در مسیر سیاست‌های کلی نظام و منویات مقام‌معظم‌رهبری؛ شالوده اصلی تمامی فعالیت‌های این هلدینگ و شرکت‌های تابعه بوده است. این در حالی است که رشد تولید ماموریت هر بنگاه اقتصادی و انتفاعی بوده که در کنار منافع ملی؛ موجب ایجاد منافع اقتصادی برای سهامداران نیز می‌شود. بر همین اساس سیاست‌های رشد تولید به شرکت‌های تابعه ابلاغ و در بودجه مصوب شرکت‌ها نیز پیش‌بینی شده است.

شرکت‌های تحت مدیریت هلدینگ آینده پویا

بر اساس این گزارش از جمله شرکت‌های تحت مدیریت هلدینگ آینده پویا می‌توان به هلدینگ سرمایه‌گذاری شفادارو، شرکت صنایع چوب‌وکاغذ مازندران، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، شرکت کارخانجات صنعتی‌وتولیدی اتمسفر، شرکت ملی مسکن و صنایع ساختمانی، شرکت المکاسب، گروه صنعتی بلا، شرکت کشت‌وصنعت و دامپروری دشت چشمه بناب، شرکت نکاچوپ و شرکت بهره‌برداری و صنایع چوب فریم اشاره کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو

شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو در سال ۱۳۸۳ با هدف سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌هایی با زمینه فعالیت  در حوزه دارویی، غذایی، شیمیایی، بهداشتی و درمانی فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر این شرکت جزء واحدهای فرعی و هلدینگ تخصصی شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا به شمار می‌رود.

بر همین اساس شرکت‌های تحت مدیریت و کنترل شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو از جمله شرکت‌های موثر در حوزه تولید و توزیع دارو در سطح کشور محسوب می‌شوند. شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو شامل شرکت داروسازی دانا (سهامی عام)، داروسازی اسوه (سهامی عام)، داروسازی جابرابن‌حبان (سهامی عام)، سهامی عام صنعتی کیمیدارو، داروسازی راموفارمین (سهامی خاص)، پخش رازی (سهامی عام) و دارویی پخش رازی (سهامی خاص) است.

محصولات تولیدی شرکت سرمایه‌‌گذاری شفادارو

این شرکت‌ها در تولید، فروش و توزیع انواع اشکال دارویی از جمله مواداولیه، ویال‌های تزریقی، قرص و کپسول، سوسپانسیون، قطره، پماد، اسپری، شربت، آمپول، سرنگ و مواد شیمیایی در بازار دارویی کشور نقش فعال و موثری را ایفا می‌کنند.

در حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو هلدینگ تخصصی زیرمجموعه شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویاست و سهام شرکت در 16 اسفند ماه 1396 به عنوان پانصد و شانزدهمین شرکت در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته و عرضه شده است.

در همین راستا تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های گروهی ضمن بازدید از چند خط تولید این مجموعه؛ از نزدیک با روند تهیه و تولید برخی از داروهای ضروری آشنا شدند و در جریان مشکلات و چالش‌های موجود در حوزه داروسازی کشور قرار گرفتند.

دارو در دسته کالاهای ضروری قرار می‌گیرد

عاصم عبدالله‌پور مدیرعامل گروه داروسازی جابرابن حیان در جریان این بازدید با بیان اینکه روند تامین ارز بسیار کند و زمان‌بر است، گفت: با توجه به اینکه محصولات تولیدی شرکت از خانواده دارویی و جزء کالاهای اصلی و موردنیاز کشور محسوب می‌شود؛ ارز دولتی دارویی به این شرکت اختصاص می‌یابد، اما متاسفانه مدتی است روند تامین ارز بسیار کند و زمان‌بر شده است.

وی با بیان اینکه این مجتمع داروسازی دارای 11 خط تولیدی است، تاکید کرد: شرکت داروسازی جابرابن حیان در تولید داروهای موردنیاز و ضروری کشور نقش مهم و برجسته‌ای را ایفا می‌کند.

به گفته مدیرعامل گروه داروسازی جابرابن‌حیان این شرکت بزرگترین تولیدکنندگان آنتی‌بیوتیک‌های  تزریقی و غیرتزریقی در کشور محسوب می‌شود و سهم بسزایی در تامین نیاز بازار دارویی داخل کشور دارد.

عبدالله‌پور همچنین با بیان اینکه در این کارخانه دو خط اسپری تنفسی و بینی فعالیت دارد، گفت: این مجموعه یکی از بزرگترین و مجهزترین شرکت‌های دارویی کشور محسوب می‌شود و  در حال حاضر ۱۷۳ پروانه فعال دارد.

مدیرعامل شرکت داروسازی جابرابن‌حیان در پایان از تولید و عرضه 25 محصول جدید به بازار خبر داد.

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان