افزایش تولید و بهره‌وری در ملارد شیر

مدیرعامل ملاردشیر از جهش تولید محصولات این شرکت در ۶ماه پایانی سال۱۴۰۱ در بخش دامپروری خبر داد.

به گزارش اکونگار و به نقل از دنیای اقتصاد،میثم امیرحسینی گفت: برنامه‌های توسعه‌ای ملاردشیر در جهت تکمیل ظرفیت تولید، افزایش بهره‌وری و رشد بیشترتولید شیر در سال جاری ادامه دارد.

امیر‌حسینی در جریان بازدید اعضای هیات‌مدیره و معاونان هلدینگ صنایع عمومی تامین از شرکت کشاورزی و دامپروری ملاردشیر با بیان اینکه اقدامات مهمی در شرکت انجام شده است که باعث شد در ۶ماه پایانی سال۱۴۰۱ در بخش دامپروری با رشد تولید همراه شویم، افزود: در این مدت، رشد تولید شیر با جهشی ۳/ ۶درصدی روبه‌رو شد؛ درحالی‌که تولید سرانه شیر شرکت، در سال۱۴۰۰ حدود ۶۹/ ۳۹کیلوگرم بود.

مدیرعامل ملاردشیردر ادامه از کاهش تعداد دام شیری حذف‌شده در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در شرکت ملاردشیر درحالی میانگین تعداد دام شیری حذف‌شده در سال۱۴۰۰ به حدود ۵۹۷رأس رسیده بود که توانستیم میزان آن را کاهش دهیم؛ به‌طوری‌که در نیمه دوم سال۱۴۰۱ تعداد دام شیری حذف‌شده را با کاهش ۱۸۱رأسی، به ۴۱۶رأس رساندیم.

وی با تاکید بر ضرورت تامین به موقع نهاده‌های دامی و اثرگذاری آن بر میزان افزایش بهره‌وری و تولید محصولات بیشتر گفت: از نیمه دوم سال۱۴۰۱ تامین نهاده‌های دامی را با برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام داده‌ایم؛ به‌طوری‌که پیش از اتمام علوفه و سویا، نسبت به خرید خوراک دام اقدام و نگرانی‌ها را از بابت موجودی انبار نهاده‌های دامی به حداقل رساندیم.

امیرحسینی در ادامه به سایر تحولات و اقدامات انجام‌شده برای پیشبرد اهداف مجموعه اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد ارتباط مستقیم پرسنل با مدیرعامل، ایجاد گروه‌های مشارکتی در فضای مجازی برای ارتباط با پرسنل، پرداخت کرایه‌های حمل معوقه که در ابتدای آبان ماه سال گذشته به حدود ۵/ ۱میلیارد تومان می‌‌رسید و به‌روز شدن این پرداختی‌ها، برقراری مجدد بیمه تکمیلی پرسنل، برقراری منظم جلسات کمیسیون‌های فروش به‌دلیل هم افزایی و خرید با کیفیت و قیمت مناسب و... از جمله مواردی بود که در ماه‌های اخیر مورد تاکید و توجه قرار گرفت.

امیرحسینی در راستای برنامه توسعه‌ای و گسترش فعالیت‌های شرکت ملاردشیر نیز، چند پروژه مهم در حال احداث در نظرآباد، ملایر و گرمسار را مورد توجه قرار داد و گفت: کارخانه خوراک‌سازی (ساخت خط کامل تولید کنسانتره دامی) با ظرفیت ۱۵تنی و پروژه بهاربند که ساخت سوله ۳۱۵رأسی آن در مرحله انعقاد قرارداد با پیمانکار است دو پروژه مهم این شرکت قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین دو پروژه مهم در حال ساخت دیگر مربوط به پروژه ملایر با اختصاص ۱۶۰هکتار زمین و ظرفیت ۳هزار رأس دام و پروژه گرمسار با اختصاص ۵۰هکتار با ۳هزار رأس دام مولد است که به‌دلیل روند کند در ساخت، همچنان نیمه‌تمام مانده است. از این رو با توجه به تلاش و اقدامات موثر  به منظور تعیین تکلیف و پیشبرد این پروژه ها که در دوره مدیریت جدید اتفاق افتاده، به دنبال تکمیل سریع آن هستیم تا بتوانیم میزان بهره وری و تولید را افزایش دهیم.

گفتنی است، شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، حدود ۶هزار و ۱۴۰ راس دام دارد که  از این تعداد ۳هزار راس دام مولد و ۲هزار و ۶۰۰ راس دام دوشا است که با میانگین ۴۰ کیلوگرم از هر راس، در مجموع روزانه ۱۰۵ تا ۱۱۰ تن شیر تولید و به بهره برداری می‌رسد.

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان