راه‌اندازی معاونت کیفیت در دستور کار تیپیکو

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) ایجاد معاونت کیفیت در تیپیکو خبر داد.

به گزارش اکونگار به نقل از فانا؛ حسین عطار، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) در گفت‌و گو‌با فانا در مورد انتصاب افراد سفارش به عنوان مدیر در شرکت‌های زیر مجموعه تیپیکو، گفت: هر روزمه‌ای را بررسی می‌کنیم و حتی به شرکت‌ها اعلام کردیم که اسامی مدیران خوب را به ما بدهند که به عنوان اعضای هیات مدیره از آنها استفاده کنیم.

اگر شخصی برای شرکت‌های ما مفید باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن طرف اگر شخصی قرار باشد با سفارش وارد شرکت‌های دارویی شود، ممکن است برای تامین داروی کشور مشکل‌ساز شود. بنابراین دنبال حاشیه نیستیم و همه مدیران زحمت می‌کشند و کسی قرار نیست عوض شود مگر اینکه عملکرد و کارنامه خوبی نداشته باشد. اصل بر ثبات است و اینکه مدیران باشند و کار کنند. اولویت اصلی تیپیکو این است که کمبود دارویی در کشور ایجاد نشود.

این مسوولیت اجتماعی ما است. همه دارو در اختیار ما نیست و بخشی که در اختیار ما قرار دارد را نباید اجازه دهیم دچار کمبود شود. به مدیران اعلام کردیم که داروهایی دچار کمبود شده و باید تلاش کنیم حتی اگر زیان دیدند هم به عنوان مسوولیت اجتماعی، این داروها را تولید کنیم.

متن کامل این گفت‌وگو به شرح زیر است:

چقدر کمبود دارو داریم؟

به صورت مرتب بازار رصد می‌شود. به جز فهرستی که سازمان غذا و دارو داده، خودمان هم تلاش می‌کنیم اگر دارویی در بازار نباشد و ممکن است در شرکت‌های پخش وجود داشته باشد، شرکت‌های پخش را وادار کنیم که این داروها را وارد بازار کنند.

قرار بود برای تولید داروهای ضد سرطان سایتی در داروسازی فارابی احداث شود. این پروژه به کجا رسید؟

احداث سایت‌های هازارد و ضد سرطان، زمان‌بر هستند. در حال تلاش هستند که زودتر انجام شود. نمی‌توان الان زمان دقیق اعلام کرد اما در دست اجراست و به دنبال انجام آن هستیم.

آیا خط سرم شرکت کارخانجات داروپخش تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود؟

با وارد شدن یک آب‌ساز تا پایان امسال و مشکلی برای واردات آن ایجاد نشود، این پروژه هم بهره‌برداری خواهد رسید.

در داروسازی ابوریحان هم ثبات مدیریتی رخ داد. چه اتفاقی درباره این شرکت در دوره مدیرعامل پیشین تیپیکو رخ داد؟

ملاک ما عملکرد است. من در جریان مسائل شرکت داروسازی ابوریحان نبودم و بعدا متوجه شدم که در داروسازی ابوریحان برخی محصولات را می‌خواستند وارد بازار کنند که در اسکیل‌آپ، مشکلاتی پیش آمد که این اتفاق معمولا در شرکت‌های داروسازی رخ می‌دهد.

هنر یک داروساز این است که مشکل را حل کند. متاسفانه قبل از اینکه اجازه دهند مشکل حل شود، موضوع را رسانه‌ای کردند. داروسازی ابوریحان شرکتی است که برند خوبی دارد و محصولاتش را به خوبی تولید می‌کند. هیچ‌وقت اجازه نمی‌دهیم محصول باکیفیت پایین وارد بازار شود و در این زمینه به مردم قول می‌دهیم. یکی از کارهایی که می‌خواهیم انجام دهیم این است که معاونت کیفیت در هلدینگ ایجاد کنیم که نظارت ویژه روی کیفیت داشته باشد. بسیاری از شرکت‌ها مشکل GMP دارند و تلاش می‌کنیم این مشکل حل شود.

به طور کلی تا زمانی که مدیرانمان کار می‌کنند، از آنها حمایت می‌کنیم. باید از خانم‌ها هم در مدیریت‌ها استفاده کنیم. یکی از برنامه‌های ما، توانمندسازی مدیران است. ضمن اینکه باید از خانم‌ها هم حمایت کنیم تا وارد سطوح مختلف مدیریتی شوند.

مدیرعامل داروپخش مشخص شد؟

به زودی مشخص می‌شود.

خبر داغ دیگری از تیپیکو دارید؟

باید سعی کنیم با استحکامی که ایجاد می‌شود و تلاش مدیران و کارگران شرکت‌ها در بخش‌های کیفی، تولیدی، تامین‌کننده و تحقیق و توسعه، بتوانیم انسجامی ایجاد کنیم تا به مردم خدمت کنیم. این فرصت بزرگی برای خدمت به مردم است. تاریخ این کشور پر از فراز و نشیب در حوزه دارو است که امیدواریم ما هم نقش مفیدی در مقطعی از این تاریخ داشته باشیم.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان