تندیس چهره‌ نامی صنعت و اقتصاد به داروپخش رسید

در ششمین اجلاس سراسری تکریم از چهره‌های نامی صنعت و اقتصاد کشور، از محمد مسعود علیمراد، مدیر عامل شرکت کارخانجات داروپخش تقدیر شد.

به گزارش اکونگار به نقل از روابط عمومی تیپیکو؛ در ششمین اجلاس سراسری تکریم از چهره‌های نامی صنعت و اقتصاد کشور، محمد مسعود علیمراد، مدیر عامل شرکت کارخانجات داروپخش به عنوان چهره نامی صنعت و اقتصاد کشور انتخاب و لوح تقدیر و تندیس اجلاس به اواهدا شد.

تندیس چهره‌ نامی صنعت و اقتصاد کشور-داروپخش

شرکت کارخانجات داروپخش به عنوان بزرگترین و با سابقه ترین شرکت داروسازی کشور، در سال 1335 تحت عنوان بنگاه خیریه داروپخش وابسته به سازمان خدمات اجتماعی و با همکاری شرکت داروسازی انگلیسی  Allen & Hanburys-A&H تأسیس شد.

در طی این سال‌ها این شرکت با تولید متجاوز از 300 قلم انواع دارو تحت لیسانس شرکتهای معتبر آمریکائی و اروپائی مانند شرینگ  Schering و M.S.D به فعالیت خود ادامه داد تا اینکه در سال 1358 تحت نظر مستقیم وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت.

در سال 1371 سهام شرکت توسط سازمان تأمین اجتماعی از وزارت بهداشت و درمان خریداری شد و کارخانه داروپخش در سال 1377 با منفک شدن از شرکت داروپخش (سهامی عام) تحت عنوان شرکت کارخانجات داروپخش (سهامی خاص) به فعالیت خود ادامه داد.

لازم به ذکر است شرکت کارخانجات داروپخش در فروردین 1377به صورت شرکت سهامی خاص در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید.

این شرکت در شهریور 1379 به شرکت سهامی عام تبدیل و در آبان 1381 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان