توزیع شیر در مدارس از سر گرفته می شود؟

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: توزیع شیر مدارس در ارتقای سرانه مصرف لبنیات، کاهش هزینه های درمان و رونق صنعت دامپروری تاثیر بسزایی دارد که امیدواریم امسال اجرایی شود.

به گزارش اکونگار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: هم اکنون در تامین کنجاله سویا با نرخ مصوب مشکلاتی وجود دارد و به رغم آنکه نرخ مصوب هرکیلو کنجاله ۲۷۰۰ تومان افزایش یافته است، اما در سامانه بازارگاه نیست‌.

او افزود: در حال حاضر هر کیلو شیر خام با نرخ  مصوب ۱۵ هزار تومان ستاد تنظیم بازار درب دامداری خریداری می شود که افزایش ۲ برابری کنجاله سویا در بازار آزاد نسبت به نرخ مصوب بر قیمت تمام شده تولید اثر می‌گذارد.

مقدسی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید شیرخام تا پایان سال با تامین کنجاله سویا به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزارتن برسد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه پتانسیل تولید ۱۵ میلیون تن شیرخام در کشور وجود دارد، گفت: توزیع شیرمدارس علاوه بر ارتقای سرانه مصرف محصولات لبنی در سلامت جامعه و کاهش هزینه های درمان تاثیر بسزایی دارد.

او  با بیان اینکه توزیع شیر مدارس در رونق صنعت دامپروری تاثیر بسزایی دارد، گفت: امسال با تامین بودجه توزیع شیرمدارس، صنعت دامپروری آمادگی افزایش تولید و تامین شیرمورد نیاز را دارد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان