قرارداد فناورانه ۸۰۰ میلیارد تومانی هلدینگ شستا

هلدینگ شستا در آیینی در مرکز همایش های بین المللی کتابخانه ملی، ۲۲ قرارداد توسعه فناوری به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان با شرکت‌های دانش بنیان منعقد کرد.

به گزارش اکونگار به نقل از اکووموتیو؛ مراسم رونمایی از این قراردادها با حضور روح الله دهقانی، معاون علمی ریاست جمهوری، عارف نوروزی، مدیرعامل شستا، علیرضا عسکریان، معاون وزارت رفاه و احمد خانی نوذری، معاون بازرگانی وزارت کشاورزی برگزار شد.

هلدینگ شستا در راستای استفاده از محصولات دانش بنیان در زمینه دامپروری با هدف بهبود بهره وری، بهبود شاخص های تولید و تغذیه دام، نیازهای فناورانه خود را در قالب ۸ فراخوان و ۲۲ نیاز فناورانه فراخوان عمومی کرد. ۱۱۲ شرکت از غربالگری مرتبط عبور کرده و بعد از تبادل نظر و جمع بندی های انجام شده، قراردادهای مرتبط منعقد شدند.

جزئیات قراردادهای فناورانه هلدینگ شستا

محسن محمدی، مدیرعامل شرکت صنایع عمومی تامین شستا این شرکت را یک شرکت چند رشته ای در حوزه های صنایع دامپروری، لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی خواند و گفت: این شرکت که در سال جاری به سهامی عام تبدیل شده، قرار است به زودی عرضه اولیه سهام خود را در بورس انجام دهد.

او با اعلام اینکه در این طرح ها ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری طی ۵ سال انجام خواهد گرت، افزود: براساس محاسبات صورت گرفته از این میزان سرمایه گذاری که قرار است انجام شود، بیش از دو هزار میلیارد تومان برای مجموعه‌های هلدینگ ارزش افزوده ایجاد خواهد شد که اتفاق بسیار خوب و مبارکی است، چون هم به سودآوری شرکت‌ها کمک خواهد کرد و هم باعث خواهد شد تا نیروهای نخبه و جوان که شرکت‌های دانش بنیان فعالیت می‌کنند بتوانند با ریسک کمتری در صنعت حضور پیدا کنند.

محمدی از میان این طرح ها به طرح پایش خوراک و سلامت دام اشاره کرد که طرح قلاده ی هوشمند در دامپروری فکا اجرایی و نتایج خوبی حاصل شده است. علاوه بر آن، طرح دامداری هوشمند با نصب دوربین در دامداری ها و پردازش تصویر با هدف رشد بهره وری در دام ها به اجرا درامده است. همچنین طرح تامین فناورانه علوفه در شرکت ملارد شیر عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع عمومی تامین شستا، هوشمندسازی خطوط تولید لوازم خانگی را از طرح های دیگر در این قراردادها عنوان کرد و ادامه داد: این طرح کمک می‌کند تا خطوط تولید دراین بخش به روز‌رسانی شود تا ضمن افزایش تولید، باعث ایجاد بهره‌وری بیشتر شود.

او احداث نیروگاه خورشیدی در شرکت دامون زاگرس بروجرد را نیز مورد اشاره قرار داد. این طرح به صورت آزمایشی در این شرکت اجرا و پیاده سازی شده است.

محمدی گفت: یکی از طرح‌های مهم دیگر تاسیس مرکز نوآوری در شرکت پارس الکتریک است که قرار است با همکاری صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران انجام شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در شرکت پارس‌الکتریک استفاده بیشتری صورت گیرد.»

لازم به ذکر است معاونت علمی اخیرا در حوزه های مختلف به توسعه فناوری های اساسی و راهبردی روی آورده است. این فناوری ها معمولا در مرحله توسعه هستند و سال ها تا تبدیل شدن به محصول نهایی فاصله دارند. به همین دلیل همکاری شرکت های بزرگ و هلدینگ های سرمایه گذاری کشور مثل شرکت ملی نفت و هلدینگ شستا در این سرمایه گذاری ها به چشم می خورد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان