جلسه مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با معاونین و مدیران شستا

اولین نشست عارف نوروزی مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با معاونین و مدیران شستا و مدیران عامل هلدینگ‌های تابعه برگزار شد.

به گزارش اکونگار به نقل از شستارسانه؛ عارف نوروزی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در جلسه با معاونین و مدیران شستا و مدیران عامل هلدینگ‌های تابعه آن، با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه شستا گفت: سرمایه‌گذاری مانند خون تازه بر پیکر یک بنگاه اقتصادی است. این سرمایه‌گذاری است که جریان اقتصادی را در شرکت‌ها زنده نگه می‌دارد و عدم توجه به این مهم می‌تواند زمینه از بین رفتن جریان تولید شود.

او با اشاره به لزوم انجام افزایش سرمایه در شرکت‌ها افزود: افزایش سرمایه در شرکت‌ها باید در زمان مقرر صورت پذیرد.

مدیرعامل شستا با اشاره به لزوم توجه به نیروی انسانی کارآمد در شرکت‌ها و هلدینگ‌ها تابعه تصریح کرد: استفاده از مدیران کارآمد باید مورد توجه قرار گیرد. افزایش سرمایه در شرکت‌ها و افزایش بهره‌وری باید توسط مدیران شرکت‌های صورت پذیرد. اگر مدیران به‌خصوص مدیران میانی در شرکت‌ها کارآمد نباشند و در انجام وظایف خود غفلت ورزند، تبعات ناشی از عملکرد ضعیف آن متوجه مدیران عامل شرکت و حتی هلدینگ بالادستی خواهد بود.

او با اشاره به لزوم ایفای تعهدات مالی اظهار داشت: فلسفه ایجاد بنگاه اقتصادی، سودآوری است. یک بنگاه اقتصادی باید پاسخگوی خواست ذی نفعان باشد در غیر این صورت بنگاه‌داری معنایی ندارد.

عارف نوروزی با اشاره به لزوم توجه به مسئله صادرات گفت: صادرات و کسب درآمد ارزی علاوه بر ارزآوری به استقلال کشور کمک می‌کند. شستا یک بنگاه عظیم اقتصادی است که هم می‌تواند با افزایش صادرات درآمد ارزی خود را افزایش دهد و هم می‌تواند کمک‌حال کشور باشد.

مدیرعامل شستا بر لزوم احصا دارایی‌های غیرمولد گفت: در هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه دارایی‌هایی وجود دارد که باید مولدسازی آن‌ها به‌سرعت انجام شود. این دارایی‌ها در کم‌ترین زمان ممکن لیست و اعلام شود تا در خصوص آن‌ها تصمیمات لازم گرفته شود.

او با اشاره به اهمیت رسیدگی به پرونده‌های حقوقی اظهار داشت: پرونده‌های حقوقی حل نشده و باقی‌مانده از سنوات گذشته یکی از مشکلات اغلب شرکت‌های بزرگ است. رسیدگی آنی به پرونده‌های حقوقی یکی از برنامه‌هایی است که از معاونت حقوقی شستا مطالبه داریم.

نوروزی با اشاره به لزوم ساماندهی دفاتر شرکت‌ها در تهران افزود: بعضاً مشاهده می‌شود شرکت‌هایی که کارخانه آن‌ها در شهرستان است، دفاتری طویل و عریض در تهران دارند. این دفاتر باید مورد ارزیابی قرار گرفته و تعیین و تکلیف شوند.

او بر لزوم بهره‌مندی حداکثری از بستر بازارهای سرمایه و بدهی در تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی گروه شستا جهت تامین سرمایه در گردش و تسریع در پیشبرد طرح‌های سرمایه‌گذاری در جریان تاکید نمود. همچنین اهتمام ویژه بر موضوع عرضه شرکت‌های غیربورسی گروه شستا در بازار سرمایه با هدف شفافیت، خلق ارزش افزوده و تامین مالی برای نیازهای مجموعه را جزء اولویت‌های اصلی مجموعه قرار دادند.

در این جلسه مدیران عامل هلدینگ‌های ۹ گانه شستا در خصوص آخرین وضعیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه نکاتی را ارائه کردند.

برگزاری جلسات با مدیران عامل و معاونین هلدینگ‌های ۹ گانه شستا یکی از برنامه‌های آتی مدیرعامل شستا است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان