انتقاد رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی از دولت و مجلس/ با ما برای افزایش مزدمان گریه می‌کنند، اما به قول‌شان عمل نمی‌کنند

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی از دولت و مجلس در رابطه بابی توجهی به موضوع حقوق بازنشستگان انتقاد کرد.

به گزارش اکونگار،در حالی دولت از ابتدای سال وعده همسان سازی حقوق بازنشستگان و متناسب کردن حقوق بازنشستگان با نرخ تورم را می‌دهد، هنوز نه تنها به هیچ یک از وعده‌های خود جامه عمل نپوشانده، بلکه چالش همسان سازی حقوق در برنامه هفتم توسعه هم ادامه دارد. 

 اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان نیازمند منابع مالی قابل توجهی است. در شرایط کنونی اقتصادی کشور، تامین این منابع برای دولت دشوار است.

همچنین، در مورد نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان نیز اختلاف نظر وجود دارد. برخی معتقدند که باید حقوق بازنشستگان با توجه به آخرین حقوق دریافتی در زمان اشتغال محاسبه شود. برخی دیگر معتقدند که باید حقوق بازنشستگان با توجه به سنوات خدمت محاسبه شود.

برای حقوق بازنشستگان به قول‌ها عمل نشد

 رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: م برای افزایش دستمزد و هم برای متناسب‌سازی صحبت‌های زیادی می‌شود ماهم درخواست‌هایمان را اعلام می‌کنیم، اما به هیچکدام از قول‌هایی که داده‌اند، عمل نشده‌است.

علی دهقان کیا افزود: اخیرا نامه‌ای هم برای قالیباف نوشتیم و بدین شکل برای عدم اجرای صحیح قانون توسط دولت پیگیر شدیم، اما متاسفانه نتیجه و اقدامی ندیدیم.

وی گفت: متناسب‌سازی متاسفانه در برنامه هفتم هم دیده نشده‌است. کمیسیون امور اجتماعی قول داده موضوع در دستور کار کمیسیون تلفیق قرار گیرد.

دهقان کیا تصریح کرد: در باب افزایش حقوق متاسفانه با ما گریه می‌کنند، اما اقدامی انجام نمی‌دهند. قطعی هیچ چیز نمی شود گفت، اما همچنان پیگیر هستیم.

وی ادامه داد: چطور در نظام ما دولت و مجلس به راحتی بانک رفاه ما را  که حق الناس است، می‌گیرند و می‌گویند تا مادامی که نفروشید باید از محل سودها جریمه شوید؟ در همین امسال دولت حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان جریمه کرد، به خاطر نفروختن سهام.

وی افزود:بزرگترین بدهکار ما دولت است و مسئولان پیگیری مطالبات را هم دولت انتخاب می‌کند. انتظارمان از دولت رئیسی غیر از این بود که تا کنون اتفاق افتاده‌است.

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان